Xbox nemůže propagovat hru Destiny, tak se rozhodl propagovat Destiny jako značku parfému
Xbox nemůže využívat ve své propagaci nový herní hit Destiny. Marketingový tým společnosti Microsoft, které herní konzole Xbox patří, se proto rozhodl přijít s tak trochu s partyzánským způsobem, jak si na tento fakt postěžovat a přitáhnout pozornost k tomu, že na Xbox lze hrát tato FPS střílečka také.
Místo svižné postkapokalytpické akce začal propagovat parfém se stejným názvem Destiny. Na jeho plakátu si můžeme přečíst: „Nová vůně od Xbox." Modrá tekutina v elegantním flakónu nicméně voní maximálně vychytralostí a ve skutečnosti vůbec neexistuje.
Je to vlastně jen zvednutý prostředníček vůči vydavateli Destiny, Activision, který přislíbil exkluzivní práva pro propagaci hry Sony. Je dostupná přednostně na PlayStation 4 s bonusovým obsahem. K celému šprýmu byla vytvořena i falešná stránka parfému, která vyzývá návštěvníky, aby se optali prodejců na nabídky Xbox One.
Herní průmysl je velmi výnosný segment. I proto si může dovolit Activision angažovat pro natáčení traileru režiséra filmů Oblivion či Tron-Legacy, Josepha Kosinskiho, a k tomu Oskary ověnčené odborníky na vizuální efekty a zvuk.
Destiny je rozhodně důstojný název pro parfém. Přesto vyzní jeho volba trochu humorně, když si uvědomíme, že pravá Destiny je o zabíjení mimozemšťanů napříč sluneční soustavou. Chápeme nicméně Microsoft, který nechce prohrát boj ve velmi lukrativním segmentu herních konzolí, a dokáže si za tím účelem i ohnout pravidla ve svůj prospěch.
Microsoft byl dlouho i z hlediska svého marketingu pomalým kolosem a jakýmsi otloukánkem technologického světa. Je příjemné, že nyní začíná vystrkovat drápky. Dokázal to například nedávno, když se nebál reklamy s přímým srovnáním svého hlasového průvodce pro Windows Phone, Cortana, se Siri od Applu nebo s vymezením nového Surface Pro 3 vůči iPadu.
Zdroj: AdWeek