Značka obuvi Livie & Luca’s angažovala do své podzimní kampaně holčičku s Downovým syndromem
Reklamám je často vyčítáno, že se podílí velkou měrou na prosazování nezdravých či nedosažitelných ideálů krásy. Když se ale chce, může působit i vyloženě společensky pozitivně. Americká značka obuvi Livie & Luca’s do své podzimní Back to school kampaně zaměřené na dětskou módu angažovala i 4 letou dívku Coru s Downovým syndromem.
Tím naopak přispívá k inkluzi těchto dětí do společnosti. K tomuto přístupu napomohla i charitativní organizace Changing the Face of Beauty, která se snaží o to, co značí její název: měnit vnímání krásy. „Období „Back to school" je pro děti kritické a pro Changing the Face of Beauty je důležité, že firmy vnímají, že 13 % z dětí navracejích se do školy má nějaký hendikep," vysvětlila pro Mashable zakladatelka a ředitelka zmíněné organizace, Katie Driscollová.
Svůj cíl se jim daří postupně naplňovat. Prý již napomohli přes 100 společnostem změnit přístup k jejich reklamám. Nedávno byli například pověřeni, aby zajistili 10 dívek s postižením pro módní přehlídku velké značky GAP.
Cora byla vybrána, stejně jako ostatní děti, v rámci konkurzu. „Když pomůže její fotografie k změně myšlení a vnímání lidí a opuštění jejich stereotypů, vnímám to jako krok správným směrem," svěřila se ABC News její matka, Kerii Scolumová. Jak naznačuje fotografie níže, Coře to na snímcích vyloženě sluší.
Skvělé pak je, že s hashtagem #imgoingbacktoschooltoo začali publikovat fotografie hrdí rodiče dalších dětí s postižením.
Právě děti vnímají reklamu mnohem výrazněji než dospělí a může jim snadněji utvářet jejich světonázor. Je proto o to cennější, když i skrze marketingové kanály uvidí život v co nejvíce podobách. Organizace Changing the Face of Beauty i všechny značky, které na ni dají, si tak zaslouží pouze chválu.
Zdroje: Mashable, ABC News, Changing the Face of Beauty