Billboardy, na kterých si pochutnáte!
Napadlo vás někdy jak asi chutná některý ze všudepřítomných billboardů? Pravděpodobně ne, billboardy se přeci nejí. Až na některé. Třeba v Londýně se na krátkou chvíli objevil sladký plakát trochu jako z Karlíka a Továrny na čokoládu. Místo pixelů jej totiž tvořily dortíky.
Každý z nás mine každý den neuvěřitelné množství nejrůznějších reklamních ploch. Ale málokterý nám opravdu uvízne v paměti. Šťastlivci, kteří se ve správnou chvíli pohybovali po jednom z londýnských nákupních center ale na jeden billboard hodně dlouho nezapomenou. Firma Mr. Kiplings vyrábějící dorty totiž ve spolupráci s agenturou JWT instalovala před týdnem reklamu, která inzerovala dorty a navíc z nich byla kompletně vytvořená. Po umístění 13 360 různobarevných dortíků do proužkovaného vzoru a zhruba sedmi hodinách práce už mohla umělkyně, Michelle Wibowo, která se na realizaci podílela, jen sedět a sledovat reakce.
A ty byly každopádně pozitivní. Lidé se zastavovali, fotili se a hlavně rozjídali reklamní plochu. Mr. Kipling se tak povedlo nejen zaujmout, ale hlavně přímo propagovat svoje produkt a vyvolat chuť na sladké.
Mlsání reklamy ale rozhodně začalo už dříve. Na Velikonoce 2007 potěšil výrobce čokolády Thorntons Londýňany čokoládovým billboardem plným zajíčků a vajíček. Každý, kdo procházel kolem si mohl libovolně ulomit a zpříjemnit si den. Billboard trvalo vytvořit několik hodin a původně měl vydržet zhruba týden. Po třech hodinách už bylo všechno vyjezeno. Kromě toho, že Thorntons tímto Willy Wonkou inspirovaným kouskem získal spoustu nových fanoušků a publicity v médiích se projevil i na reálných číslech. Vánoční prodeje Thorntons se po kampani prudce zvýšily.
Zdroj: AdWeek, BBC