BRANDstorming: Na TikToku můžete mít 0 followerů, a přesto miliony zhlédnutí vašeho videa
Foto: BRANDstorming, Andrea Hurychová z WeDigital
Na konci dubna se konal další ročník konference BRANDstorming, která se zaměřuje na značky a vše okolo nich – od zajímavých příběhů přes nové trendy po tvrdá data. V řadě zajímavých příspěvků nás zaujala prezentace Andrey Hurychové z agentury WeDigital, které rozebrala potenciál TikToku z hlediska značek. Jak na to, abychom dokázali na této sociální platformě uspět? A potřebujeme vůbec další sociální síť ke spravování?
Když se Andrea Hurychová na úvod své prezentace ptala, kdo má z návštěvníků konference TikTok nainstalovaný v telefonu, les rukou se zrovna nezvedl. Bylo jich spíše pár desítek, kteří aplikaci mají, a ještě méně těch, kteří ji aktivně používají. TikTok je však jedna z mála aplikací, kde nemusíte mít sledující, ale můžete mít miliony zhlédnutí. To je naprosto jiný fenomén než u Youtube nebo Instagramu.
„Tato síť má kolem miliardy aktivních uživatelů, kteří na ní průměrně tráví 78 minut denně. Za měsíc zde vzniká 3 miliony videí. V ČR je 1,7 milionu aktivních uživatelů měsíčně. Jedná se o 39 % mužů a 61 % žen. Zapadáme do světového průměru – strávíme na TikToku 80 a více minut denně,“ vyjmenovává na začátku data Andrea Hurychová.
Proč TikTok? Protože generace Z!
O generaci Z se zajímá jak spotřební, tak pracovní trh, chce jí porozumět, proniknout do jejího myšlení. Pokud ji značky chtějí oslovit, dostat se k ní, asi není vhodnější místo než právě TikTok. Gen Z je tvárná cílová skupina, na kterou bychom nejen v případě uvedení nového produktu měli myslet. „O TikTok by se značky měly zajímat. a přiblížit se tak mladším lidem,“ myslí si Andrea Hurychová.
8–10 uživatelů TikToku věří, že určuje trendy a že se tady tato generace chodí inspirovat. Proto se jí také říká generace explorers: Na TikTok míří pro nové trendy, zprávy, konzumují videa a dělají si názor, a především: „Více než jiná generace rádi sledují značky a tvůrce, kteří je baví.“
Svatá trojice úspěchu: Inspirace, edukace, zábava
Chcete jako značka uspět na TikToku? Naučte se 3 základní pilíře, díky nimž získáte pozornost generace Z. Ta chce totiž sledovat brandy, co tvoří kvalitní obsah. Na TikToku je opravdu mnoho videí a máte jen malý prostor k tomu člověka zaujmout.
Na Tiktoku potkáte různé typy lidí: od běžných uživatelů přes učitele po prezidenta Bidena. Fungují zde různé instituce, média, a z hlediska marketingu je zásadní, že se o videa zajímají různé cílové skupiny. Staří i mladí, kteří dělají pravidelný obsah a dělají ho dobře, si získávají tisíce sledujících. Herci ukazují záběry ze zákulisí natáčení. Značky si ze sebe dokáží vystřelit. To, co na TikToku nefunguje, je lesk a vyumělkovanost. Videa musí být bez přílišných příkras. Lidi konzumují originální videa, sledují zajímavé příběhy, dostávají se skrz TikTok do zajímavých míst. Hlavní je především autentičnost.
A co značky a TikTok?
„Značky by měly brát tuto aplikaci v potaz, je to trend v zahraničí a přesouvá se i k nám,” říká Andrea Hurychová. „Když to srovnám s Youtube, tam máte na zaujetí diváka 5 vteřin, na TikToku jen 1 vteřinu.“
Asi nikdo ze čtenářů tohoto článku nepředpokládá, že stačí hodit do krátkého videa produkt s přelepkou sleva a máte vyhráno. Pokud se chcete na TikToku prezentovat jako značka, musíte v první řadě tvořit obsah, co zaujme. Na produkt myslete až v druhé řadě, jinak nebudete mít potřebnou odezvu od diváků. Inspirujte se u těch, co to na TikToku umí. Běžte k samotnému zdroji - tvůrcům. Třeba právě Tiktoker jtbarnett učí značky a lidi, jak vytvořit správně video a zabudovat do něj chytře váš produkt či službu.
Chcete být na TikToku vidět? Pak vaše videa musí dodržovat několik pravidel:
- ZÁBAVA A HUMOR
- POCIT BUDOVÁNÍ VZTAHU
- POHLED DO ZÁKULISÍ
- EDUKACE ZÁBAVNOU CESTOU
- UMĚT VYUŽÍT TRENDY VE SVŮJ PROSPĚCH
Uživatelé TikToku jsou rádi, když s nimi značky dokáží navázat pozitivní vztah. „61 % uživatelů má pocit, že na TikToku mohou najít unikátní obsah a že je autentičtější oproti jiným video-sítím,“ říká Andrea Hurychová.