Britská královská rodina v reklamě. Kate a William propagují duševní zdraví, princ Charles sbírání zemědělských plodin
Pandemie si vybrala své daně. Duševní zdraví mnohých je v důsledku izolace a často třeba ztráty zaměstnání v rozkladu. Je třeba jednat a pomoci lidem a hospodářství v krizi. Ve Velké Británii je královská rodina značkou, na niž mnozí slyší a která jde příkladem. Proto se William s Kate rozhodli stát součástí kampaně tematizující duševní zdraví. Princ Charles zase vyzdvihuje potřebu nových pracovníků v zemědělství a stal se tváří kampaně Pick for Britain.
Vévoda a vévodkyně z Cambridge spolu s ostatními celebritami nahráli speciální rádio reklamu ku příležitosti Mental Health Awareness Week (18.–24. května 2020, celý týden se propaguje péče o duševní zdraví, pozn. redakce). Minutovou zprávu s názvem Minute Health Minute vysílaly v pondělí přesně v 10:59 všechny rádiové stanice v Británii, její poselství je jasné: V této koronavirové situaci bychom si všichni měli vzájemně pomáhat, nejsme na to sami!
Kromě Kate a Williama se této bohulibé akce zúčastnily i další slavné osobnosti jako herec David Tennat nebo zpěvačka Dua Lipa.
William ke spotu říká: „Všichni jsme propojeni. I jen mluvit o tom, jak se cítíme, může hodně pomoct. Pojďme se tedy spojit dohromady v celé Velké Británii a oslovme další lidi.“ Vévodkyně dodává: „Pokud máte nějaké potíže, je důležité o nich mluvit. Pokud se někdo, koho znáte, najednou chová jinak, je v pořádku se ho zeptat, jak se má. Využijte této chvíle a pošlete mu zprávu.“
Kampaň vytvořily společnosti Radiocentre a Heads Together a za partnera mají Instagram. Když najedete na instagramový profil Heads Together, uvidíte tam novou sekci Guides, o níž jsme vás informovali, která je plná rad a tipů týkajících se zdraví.
Charles láká Brity na pole
Princ Charles propaguje jiné odvětví než zdraví. Chce motivovat studenty a ty, jenž přišli o práci nebo své povolání momentálně vykonávat nemohou (třeba zaměstnanci restaurací), aby se vydali sbírat ovoce a zeleninu. Ani sektor zemědělství totiž nebyl pandemií ušetřen. Podepsalo se to na nedostatku pracovníků, kteří často pochází z jiných zemí a vzhledem k přísným opatřením a omezením na hranicích nemají ani šanci se do Británie dostat. Charles tedy zveřejnil video, v němž žádá lidi, aby se chopili „nepopulárního“ úkolu a pomohli zemědělcům sesbírat úrodu.