Bude příští iPhone beze stop po Googlu? Z iOS 6 zmizí YouTube aplikace

8. 8. 2012 | Michl Petr
Služby Googlu mizí z iPhonu pomalu, ale jistě. V přístrojích s iOS 6 už zbude jenom vyhledávání.

Služby Googlu mizí z iPhonu pomalu, ale jistě. V přístrojích s iOS 6 už zbude jenom vyhledávání. Poslední beta verze připravovaného mobilního operačního systému iOS 6 už nebude obsahovat YouTube aplikaci. Ta byla přitom v základní výbavě již od dob prvního iPhonu.

 

Jedná se o další ústup z vlivu služeb společnosti stojící za největším internetovým vyhledávačem na produkty Applu. Když přišel na trh první iPhone na trh v roce 2007, spoléhaly na Google jeho tři klíčové komponenty:

  • Mapy
  • Youtube
  • Internetové vyhledávání

Dnes z tohoto seznamu zbylo už jen vyhledávání. O upuštění od Google Maps jsme informovali už dříve. Nyní došla řada i na YouTube aplikaci. Vysvětlení Applu uvedené na portálu The Verge je velice zdvořilé: „Naše licence pro používání YouTube aplikace na iOS vypršela, zákazníci mohou používat YouTube skrze prohlížeč Safari a Google pracuje na vlastní YouTube aplikaci pro App Store.“

Toto prohlášení pochopitelně vzbuzuje více otázek než odpovědí. Nevíme, jestli existovaly nějaké snahy o obnovení licence a zdali o něčem takovém Apple uvažoval. MG Siegler v komentáři pro Mashable dokonce tvrdí, že to může být i pro dobro Googlu. Původní YT aplikace pro IOS byla vyvinutá Applem a za celé roky nedoznala výrazných změn, zatímco se za tu dobu uživatelský zážitek z YouTube výrazně zlepšil.

Další zprávy o iOS 6 říkají, že bude mít na obrazovce 6 namísto 5 řad aplikací. Dost možná tak bude mít nový iPhone displej s delší stranou na výšku.

 

Na druhou stranu vše je o defaultním nastavení, protože do něj nikterak nezasahuje valná většina uživatelů. Pokud by Google ztratil i vyhledávání, mohlo by ho to mrzet mnohem více. Obzvláště s narůstající důležitostí mobilního internetu je pro něj dominantní pozice na dvou nejrelevantnějších mobilních operačních systémech klíčová. Android Google vlastní, za svoje výsadní postavení v přístrojích s iOS platí prý Applu zhruba jednu miliardu dolarů ročně.

Změna by mohla nastat, pokud by Microsoft výrazně přeplatil Google, a koupil by si tak defaultní pozici pro Bing. Na druhou stranu Apple rozhodně nedostatkem finančních prostředků netrpí, a může si tak dovolit upřednostňovat řešení vítané většinou uživatelů.

Není ovšem pochyb o tom, že by přísun reklamních peněz z vyhledávače na jeho přístrojích Googlu rád zarazil. Nelze vyloučit, že by k tomu v budoucnu rád využil hlasového asistenta Siri. Ten se ovšem nyní svými schopnosti vyhledávači Googlu zdaleka nerovná, navíc by přijetí tohoto kroku uživateli vyžadovalo změnu paradigmatu – způsobu, jak si dnes většina lidí webové vyhledávání představuje.

Zdroje: www.theverge.com, www.techcrunch.com
 

Štítky dokumentu: Google Mobilní aplikace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: