Cannes Lions v ulicích – Neviditelný Mercedes a jemně zdokonalená Coca Cola
Rovnocenní vítězové kategorie Outdoor na Cannes Lions symbolizují ryze tradiční i zcela moderní pojetí. Kvůli obrovské škále možných řešení venkovní reklamy bylo porotcům dovoleno udělit dvě nejvyšší ceny (stejně tomu bylo i v kategoriích Cyber a Film). Grand Prix tak získala kampaň Coca Coly od Ogilvy, Šanghaj a zároveň i kampaň na Mercedes F-Cell od Jung Von Matt, Hamburg.
Grand Prix pro Coca Colu je poctou tradičnímu designu a jednoduchosti. Plakát navazuje na ikonický motiv bílé stuhy na červeném pozadí, jen je v jejím prostředku rozrušen tak, aby symbolizoval dvě ruce. Jen malý zásah do něčeho téměř univerzálně rozpoznatelného ještě více zdůraznil sdělení značky zakládající si na zobrazování lidí, kteří se společně baví a sdílí svoje zážitky.
Autorem plakátu je Jonathan Mark Long, student umění z Hong Kongu, který se proslavil úpravou loga společnosti Apple jako tribut zemřelému Stevu Jobsovi. I zde kultovní logo jen upravil, když nakousnutí jablka představovalo Jobsovu tvář z profilu. Pietnost dodávalo černé pozadí.
Nově a inovativně byla z dvojice oceněných pojata propagace Mercedesu. Model F-Cell je elektromobilem a má nulové emise – při provozu tak nepředstavuje zátěž pro životní prostředí, jako by tu nebyl. Na „neviditelnosti“ také stojí ústřední myšlenka kampaně. Jedna polovina automobilu Mercedes F-Cell byl pokryta videopanely, na druhé polovině byly umístěny kamery, které na ně přenášely zachycený obraz. Ve výsledku tak auto dokonale splývalo s okolím a bylo neviditelné. Jedná se tak o doslovnou komunikaci hlavního sdělení, která navíc budila ne pouze mediální pozornost jen díky svému hi-tech inovativnímu řešení. Instalace byla použita v několika velkých německých městech.
Další podrobnosti k jednotlivým kampaním najdete na webu Cannes Lions: Mercedes, Coca Cola.
Zdroj: www.adage.com, www.canneslions.com