Červencové výsledky NetMonitoru již podle nové metodiky
V souladu s nově zavedenou metodikou výzkumu NetMonitor se mění prezentace měsíčních výsledků návštěvnosti webových stránek zapojených do výzkumu. Nyní jsou výsledky rozdělené na jednotlivé platformy, z nichž uživatelé navštěvují webové stránky, tj. klasické počítače, mobilní telefony a tablety. Tzv. multiplatformní přistup tak přináší komplexnější pohled na konzumaci internetových médií, což pomůže optimalizovat například obsah pro jednotlivá zařízení či přesněji plánovat reklamní kampaně.
Návštěvnost z klasických PC
Z počítačů navštívilo webové stránky zapojené do výzkumu 6,3 milionu českých a 2 miliony zahraničních uživatelů. Čeští uživatelé provedli na těchto webech téměř 5,6 miliardy zobrazení stránek, přičemž celkový počet zobrazení provedených na všech českých webových stránkách dosáhl 13,3 miliardy. Nejnavštěvovanějšími kategoriemi jsou v závislosti na počtu RU Domovské stránky portálů a Zpravodajství (5,6 resp. 4,4 milionu RU). Streamovaný obsah sledovalo na klasických PC téměř 3,5 milionu českých uživatelů a počet zahájených přehrání dosáhl 108 milionů.
Návštěvnost z mobilních telefonů
Z mobilních telefonů navštívilo webové stránky téměř 2,8 milionu českých uživatelů, kteří na nich provedli 1,1 miliardy zobrazení. Streamovaný obsah sledovalo z mobilních telefonů 430 tisíc RU a počet zahájených přehrání dosáhl téměř 5 milionů. Nejnavštěvovanější kategorií webů byly v případě této platformy Domovské stránky portálů (1,5 milionu RU), vysokou návštěvnost však zaznamenaly také Komunikační služby a Bulvární magazíny (884 resp. 860 tisíc RU).
Návštěvnost z tabletů
Tablety používá k návštěvě webových stránek již více než milion českých uživatelů a téměř třetina z nich sleduje na těchto zařízeních streamovaný obsah. Na webech zapojených do výzkumu bylo v červenci z tabletů provedeno 244 milionů zobrazení stránek a více než 2 miliony zahájených přehrání multimediálního obsahu. Nejvíce reálných uživatelů měly, kromě Domovských stránek portálů (653 tisíc RU), rovněž Bulvární magazíny a Zpravodajství (412 resp. 382 tisíc RU).