Chcete se projet po Marsu? Stačí nastoupit do žlutého školního autobusu

24. 5. 2016 | Kateřina Tauchenová
Být kosmonautem je snem nejednoho malého kluka. Technologická společnost Lockheed Martin tento sen dětem v rámci své kampaně plní – i když zatím jen pomocí virtuální reality.

Může se obyčejný školní autobus změnit ve vesmírné vozítko, které vás proveze po Marsu? V kampani Generation Beyond (Další generace), jejímž cílem je ukázat dětem budoucnost cestování do vesmíru, to možné je.

NASA plánuje v roce 2018 uskutečnit první let na Mars. Ačkoliv se jedná o let bez lidské posádky, pokud vše proběhne podle plánu, bude se jednat o velký průlom ve světové astronautice. Na přípravách této mise se velkým dílem podílí i technologická společnost Lockheed Martin. Právě ta se rozhodla zasvětit do tajů astronautiky děti a vzbudit v nich nadšení pro tento obor. Jednou z aktivit, které mají její snahu podpořit, bylo pořádání dubnového USA Science & Engineering Festival (festival vědy a techniky) ve Washingtonu DC.

Právě tady se děti mohly svézt speciálně upraveným autobusem, za jehož okny se díky technologii fungující na principu virtuální reality míhala namísto ulic a domů dokonale věrohodně zobrazená vesmírná krajina. Systém dokonce umožnil, aby obraz „za okny“ autobusu přesně kopíroval pohyby, které autobus dělal ve skutečnosti – tedy když autobus zahýbal, otáčela se i krajina kolem, a když autobus zastavil, zastavil se i pohyb „za okny“ autobusu. Děti navíc nemusely mít na očích 3D brýle ani používat jiné pomůcky, které jsou obvykle nutné k zobrazení virtuální reality, a měly tak pocit, že se jejich autobus skutečně pohybuje po Marsu. Reakce dětí, které měly možnost se autobusem svézt, pak byly využity pro videoklip propagující projekt Generation Beyond. 

V rámci projektu byla vyvinuta také speciální mobilní aplikace, díky které děti mohou virtuálně cestovat na Mars i po skončení festivalu, najít jej na obloze nebo dostávat pravidelné reporty o aktuálním počasí na Marsu.

Generation Beyond je národní vzdělávací program společnosti Lockheed Martin, který má za cíl přiblížit dětem vesmírný prostor a inspirovat je jakožto novou generaci vědců, inovátorů, průzkumníků k tomu, aby se rozhodli pro kariéru v oblasti výzkumu, technologií, inženýrství nebo matematiky. Jeho součástí jsou vzdělávací materiály pro školy pracující s nejnovějšími technologiemi, díky kterým si děti mohou virtuálně vyzkoušet, jak by mohl vypadat život na Marsu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: