Čína připravuje program pro propagaci domácích značek
19. 3. 2010
| ITO
Obdobu kritizované kampaně Buy American v současnosti chystá také Čína. Ta deklarovala, že podpoří nákupy zejména tamních technologií a elektroniky. Svoje obavy z omezování volné tržní soutěže již vyjádřily Spojené státy i EU.
Podle Číny má program sloužit zejména pro podporu inovací.
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Obdobu kritizované kampaně Buy American v současnosti chystá také Čína. Ta deklarovala, že podpoří nákupy zejména tamních technologií a elektroniky. Svoje obavy z omezování volné tržní soutěže již vyjádřily Spojené státy i EU.
Podle Číny má program sloužit zejména pro podporu inovací. Technologickému pokroku prý brání právě malá poptávka po domácích produktech, které se nemohou zbavit nálepky levné, ale poruchové a nekvalitní alternativy k výrobkům z Japonska, Spojených států nebo Evropské unie. Domácí firmy by prý neměly být programově protežovány například ve výběrových řízeních a rozhodně by neměla být nastartována segregace trhu mezi "domácí" a "cizí" výrobky.