Coca-Cola zmáčkla své logo 'skoro k nepoznání'
Zdroj: Coca-Cola
Coca-Cola patří mezi nejhodnotnější a nejznámější značky světa a jednou z výhod takového postavení je, že může své logo různě upravovat a lidé ho stejně poznají. Z toho vychází i aktuální kampaň „Recycle me“ („Recykluj mě“). Pracuje přitom s jednoduchou myšlenkou: zmačkané podoby loga mají odkazovat na způsoby, jakým můžete zmáčknou plechovku předtím, než ji hodíte do kontejneru k recyklaci.
Kampaň vzešla z dílny agentur WPP Open X a Ogilvy New York. Ty přitom při výrobě vzorů pro vizuály použily lisy nebo naopak velmi silné vysavače, které dokázaly z plechovky „vycucnout“ vzduch a zdeformovat ji takto. Na billboardech jsou tak zachyceny „analogové destrukce“. Jednotlivých verzí je přitom požehnaně a s pouhou výzvou „Recykluj mě“ se objevily i na formátu megaboardů v několika světových metropolích.
Reklama v Buenos Aires v Argentině. Zdroj: Coca-Cola
Kampaň navazuje na strategii společnosti Coca-Cola „World Without Waste“ („Svět bez odpadu“). V jejím rámci usiluje o to, aby byly všechny její obaly do roku 2025 recyklovatelné, a do roku 2030 chce dosáhnout míry sběru a recyklace jedna ku jedné.
Značka má upřímně v tomto ohledu co napravovat. Dle globálního auditu značek od organizace Break Free from Plastic zveřejněného v únoru tohoto roku získala Coca-Cola pošesté v řadě nezáviděníhodný titul největšího znečišťovatele planety. Evropská organizace na ochranu spotřebitelů navíc loni v listopadu podala stížnost Evropské komisi na potravinářské společnosti Nestlé, Danone a Coca-Cola Company z důvodu zavádějících tvrzení vyvolávajících mylný dojem udržitelnosti. Jejich výtky přitom směřovaly proti tvrzení o plně recyklovatelných plastových lahvích na jejich etiketách. V praxi v EU je totiž recyklováno jen 50 % z těch „recyklovatelných“ a jen z 30 % z nich vznikají nové lahve.
Představená reklama je tak jistě v něčem pověstnou „navoněnou zdechlinou“ — v tomto případě navíc s úlomky plastu a hliníku visícími z úst. To ovšem čistě z řemeslného hlediska nesnižuje kreativní vklad a nadprůměrnou exekuci kampaně.
Zdroj: Coca-Cola
Tip redakce
Není to zdaleka poprvé, co vzala Coca-Cola své logo do parády. Například v Itálii se přeměnila linka Coca-Coly v ruku a ukazovala na nejbližsí koš na tříděný odpad.