Geico stlačuje své reklamy. A ani tentokrát je nepřeskočíte
Pojišťovna Geico si je vědoma toho, že reklamy na pojištění samy o sobě nejsou ze své podstaty něčím, po čem by lidé toužili. U video reklam na internetu přichází proto po 5 vteřinách přeskočení... Tedy toto platilo do roku 2015, kdy přišla jejich dvorní reklama Martin Agency s konceptem nepřeskočitelných reklam. O dva roky později přichází jejich další následovníci a i ty budete mít problém předčasně ukončit.
Úvodní myšlenka „unskippable ads“ spočívala v tom, že se děj reklamy po 5 vteřinách zastavil a tou dobou jste stejně to, co vám chtěla říct pojišťovna Geico, slyšeli. Nynější koncept je odlišný. Známý hlas voiceoveru říká: „Následující reklama je stlačena pro pohodlí diváka.“ A poté se studiová scéna zachycená kamerou začíná stlačovat. Zleva doprava se posouvá po obrazovce stěna s nápisem GEICO a ničí všechno, co jí stojí v cestě.
Zaskočeni neobvyklostí tohoto přístupu a napjatí tím, co všechno stěna rozbije, spot stejně dokoukáte. A přitom si pochopitelně vyslechnete i něco o tom, jak lidé přešli ke Geico a ušetřili na pojištění auta.
Možná ještě poutavější jsou delší verze spotu, kde někdo z herců roztahovačnou zeď odsune a vy můžete nahlédnout, co ze stlačené scény zbylo. U prodejny dud (myšleno toho ve Skotsku používaného hudebního nástroje) toho moc není.
Pojišťovny v reklamách obvykle straší, nebo se holedbají tím, nakolik jsou velké a důvěryhodné. Geico je kámoš, co vás na internetu pobaví svými bláznivinami. Počítá se s tím, že až si příště budete online sjednávat pojištění, vzpomenete si na něj.
Zdroj: Martin Agency
Kam dál?
Podívejte se určitě na „unskippable ads“ z roku 2015. Ani tyto reklamy ovšem nejsou prvním pokusem, jak zastavit diváky pre-rollů od kliknutí na „Přeskočit reklamu". Reklamní agentura Nail zvolila možná ještě účinnější způsob než GEICO - v kritických prvních pěti vteřinách diváky doslova vydírá: „Můžete tuto reklamu přeskočit, ale pak dostane toto štěňátko elektrickou ránu."
Podívejte se na to v článku Agentura vytvořila online video reklamu, kterou nedokážete přeskočit.