Instagram Stories zasáhnou třetinu z 300 milionů denních uživatelů Instagramu
Každý den se na Instagram Stories dívá na 100 milionů lidí. Tento počet není rozhodně zanedbatelný, rovná se jedné třetina uživatelů Instagramu, kteří ho navštěvují denně.
Obrázkové aplikaci se tak podařilo výrazné části své uživatelské báze Instagram Stories vnutit. To sloveso přitom není použito náhodou. Stories od lidí, které sledujete, na sebe upozorňují okázale navrchu feedu. Pesimista by naopak řekl, že přes takovou nepřehlédnutelnou míru propagace je 200 milionů lidí ignoruje.
Realista naopak konstatuje, že dosáhnout po 2 měsících na dvě třetiny denního publika Snapchatu, od kterého je funkcionalita téměř doslovně okopírovaná, vůbec není špatné. Pokud přitom Instagram Stories mají být „Snapchatem pro staré", dá se navíc počítat s tím, že část z „kmetů" sociálních sítí na hru sledování rychlých a pomíjivých fragmentů života nepřistoupí vůbec, nebo jim bude déle trvat než podlehnou nové módě.
Tento výsledek je pro Instagram povzbudivý a do karet mu hraje i to, že je jako platforma provázaná s Facebookem pro inzerenty zajímavější než Snapchat. Jsme zvědaví, kdy se síly obou konkurentů z hlediska počtu uživatelů vyrovnají.
Zdroje: Marketing Land, Buzzfeed, Bloomberg
Tip redakce:
Vysoké přijetí Instagram Stories neznamená nutně, že by byly pro velké množství lidí náhradou Snapchatu. Spíše získávají nové příznivce pomíjivých momentů z řad dosavadních uživatelů Instagramu. Naznačuje to alespoň tato analýza.