Co rozhoduje o řazení Stories? CEO Instagramu odhalil hlavní parametry
Stories dokážou být stále silným nástrojem. A v něčem jsou stále tím nejintimnějším formátem, skrze který si mohou tvůrci s uživateli vytvořit vztah. O to cennější pak dokážou být i v marketingu. Co přitom rozhoduje o tom, v jakém pořadí se uživatelům zobrazí? O tom mluvil CEO Instagramu Adam Mosseri v dalším ze svých pravidelných videí odhalujících „vnitřnosti“ fungování platformy, kterou řídí.
Nejdůležitějšími signály, které systém Instagramu zohledňuje při řazení Stories, jsou:
- pravděpodobnost, že uživatel na příběh klepne;
- pravděpodobnost, že se mu příběh bude líbit;
- pravděpodobnost, že uživatel na příběh odpoví zprávou.
Stories jsou místem, kde se díváte primárně na videa od svých stávajících kontaktů. Je těžké se skrze ně dostat k úplně novým sledujícím. K tomu má nejvíce pomoci samotný feed.
„Pro naprostou většinu tvůrců bude (feed) nejlepším způsobem, jak oslovit co nejvíce lidí, protože Stories jsou navrženy tak, aby spojovaly lidi s jejich přáteli," vysvětlil Mosseri.
Platí ovšem, že do feedu přispívá méně lidí než do Stories. Podobně lidé také více využívají soukromé zprávy. Feed tak není zdaleka nejpopulárnějším místem na Instagramu. Navíc na něm nyní převažují doporučení umělé inteligence. Celých 50 % zobrazených příspěvků pochází z účtů, které nesledujete. To můžete brát jako příležitost, ale také jako prokletí.
Výzvy jsou jedním ze způsobů, jak přimět sledující Stories k zapojení.
I u Stories má velký význam pro jejich dosah míra engagementu. Mosseri upozorňuje, že Příběhy jsou určeny pro vaše stávající kontakty, protože u většiny lidí, kteří váš obsah neznají, je méně pravděpodobné, že tyto akce podniknou. Mohou si však váš Příběh prohlédnout z vašeho veřejného profilu, což je další faktor, který je třeba mít na paměti, i když jde o podružný prvek.
Čím větší angažovanost dokážete svými Stories vyvolat, tím větší je pravděpodobnost, že se váš další Příběh zobrazí na vyšší pozici v zobrazení těch od dalších uživatelů, což povede k většímu engagementu. Může se tedy jednat o účinný způsob, jak posílit propojení v aplikaci a časem vybudovat silnější komunitu. S ohledem na to byste měli zvážit interaktivní přístupy ke Stories, například podněcování publika pomocí anket, odpovědí emoji a dalších faktorů přímého engagementu.