Kampaň ve virtuální realitě láká k pití irského piva
Jak nejlépe propagovat krásy Irska daleko za hranicemi země? Samozřejmě zprostředkováním zážitku ve virtuální realitě. Kampaň od agentury Leavingstone v Gruzii překvapila skvělým vizuálním zpracováním a rozšířením virtuální reality do úplně nové dimenze všechny potenciální návštěvníky tohoto ostrova. A nechyběla ani pivní tečka na závěr.
Na jedné z ulic hlavního města Gruzie Tbilisi dostali obyvatelé možnost prohlídky ve virtuálním světě. Na první pohled nejde o nic složitého. Vybraný jedinec dostane brýle a sluchátka a během pár minut může poznat z Irska více, než znají sami Irové. Pivní značka Old Irish chtěla povznést smysl virtuální reality na úplně novou úroveň.
Zatímco byli vyvolení virtuální turisté zaneprázdněni objevováním přírodních krás země a ulic Dublinu, vyrostla okolo nich typická irská hospoda. Tomu dopomohl jednoduchý trik. Opodál byl postaven stánek, který zdánlivě slouží k úplně jinému účelu. Ve chvíli, kdy má „cestovatel“ brýle a sluchátka, není schopen vnímat realitu, a je až tristně jednoduché speciálně upravený stánek okolo něj správně připravit.
Před skončením výpravy se turista ve virtuální realitě vyskytuje v hospodě a vykročí k němu muž s nepříliš přátelským výrazem. Na obrazovce se objeví pokyn k sundání brýlí. Poslední záběr je naprosto totožný se skutečností a muž před dotyčným opravdu stojí. Štestím je, že si půllitr rozbije o vlastní hlavu.
Hlavním důvodem, proč tato kampaň vznikla, je nedůvěřivost obyvatel Gruzie k přehnaným sloganům všech pivních značek. Sloganem piva Old Irish je „Discover the real taste of Ireland“, který se v této kampani povedlo skvěle přenést nejen do reálného světa.