LinkedIn zvýšil ve třetím kvartále své příjmy, zatímco Twitter stagnoval
S posledním zářijovým dnem skončil i třetí kvartál roku 2016 a již nyní jsou známy výsledky, jak si jednotlivé sociální sítě vedou. Tento text vás seznámí s tím, jak si vedly sociální sítě LinkedIn a Twitter. Každé z nich se daří naprosto opačným způsobem. LinkedIn zářně stoupá, zatímco Twitter se neustále propadává a generuje vyšší ztráty.
Profesní síť LinkedIn zvýšila ve třetím kvartále své příjmy meziročně o 23 % s celkovým výdělkem 960 milionů dolarů. Další oblastí, která zaznamenala nárůst, je členská základna této sociální sítě. Oproti loňskému roku se k ní připojilo o 18 % více uživatelů a celkově ji tak nyní využívá 467 milionů lidí. Podle reportu, který LinkedIn vydal, došlo ve třetím kvartále také k nárůstu zobrazení profilů jeho uživatelů o 27 % a více než 60 % veškeré návštěvnosti přichází v současnosti přes mobilní telefony.
LinkedIn nástroje vydělávají
Mezi nástroje, které přivedly nejvyšší příjmy, patří Talent Solutions (sada nástrojů pro personalisty, pozn. redakce). Tento nástroj vynesl LinkedInu 623 milionů dolarů, tyto příjmy v rámci Talent Solutions byly rozděleny mezi Nábor (556 milionů dolarů) a Studium a Vývoj (67 milionů dolarů).
Nástroje pro marketéry (Marketing Solutions) od LinkedIn oproti loňskému roku zvýšily příjmy o 26 % a vynesly celkově 175 milionů dolarů. Premium účty se navýšily oproti loňskému roku o 17 % a vynesly celkem 162 milionů dolarů.
Jak je vidět, profesní síti LinkedIn se oproti loňskému roku daří ve všech oblastech. V přehledové tabulce níže najdete výsledky jednotlivých kvartálů.
Část účetní rozvahy LinkedIn ze zprávy pro investory. Zdroj: LinkedIn (Zvětšete kliknutím na obrázek)
Jak si vede Twitter
Zatímco LinkedIn zaznamenal oproti loňskému roku nárůst ve svých příjmech, u Twitteru toto neplatí. Twitter sice vydělává, nicméně neprofituje. Podle zveřejněných výsledků Twitter nezaznamenal zisk od roku 2012.
Celkové výnosy této sociální sítě se sice oproti stejnému období v loňskému roce zvýšily o 8 % na celkových 615,9 milionů dolarů a příjmy z reklam se meziročně navýšily o 6 % na 545 milionů dolarů. I přes tato, na první pohled optimistická čísla, Twitter zaznamenal ve třetím kvartále 2016 ztrátu 102,9 milionu dolarů.
Zdroj: Marketing Land
Počet uživatelů Twitteru oproti loňskému roku nezaznamenal povzbuzující výsledky. Počet jeho uživatelů sice stále roste, bohužel však velmi pomalu, o jednotky procent.
Twitter a výnosy z reklam
Nejvyšší výnosy z reklamy zaznamenal Twitter ve druhém kvartále 2014, od té doby všal klesají. Od roku 2015 se sice navýšil počet uživatelů, kteří u Tweetů provedli nějakou akci - ať už se jednalo o retweet, klik na odkaz, nebo zhlédnutí videa. Nicméně částka, kterou Twitter vydělá na každé takové akci, neustále klesá. Ve třetím kvartále 2016 klesla tato částka o 44 % oproti loňskému roku.
Twitteru se nedaří ani v reklamách, které uveřejňuje v aplikacích jiných vydavatelů nebo na druhých webových stránkách.
Twitter je sice stále populární, ale finančně se mu nedaří. Z tohoto důvodu byl na začátku října 2016 nabídnut k prodeji. Velké společnosti, jako Salesforce, Disney i Google se již Twitter zevrubně prohlédly, ale o jeho koupi nemají zájem. Pokud se Twitteru brzy nepodaří najít řešení, budou muset začít propouštět některé ze svých cca 4 tisíc zaměstnanců. Dle Variety prý bude propuštěno 9 % zaměstnanců, tedy něco přes 350 lidí.
Zdroje: Marketing Land, NBC News, LinkedIn