Nejoceňovanější kampaně roku: Burger King vyzval McDonald’s k vytvoření McWhopperu
Burger King a McDonald’s. Dva fastfoodové řetězce a nesmiřitelní rivalové. Jak by se vám líbilo, kdyby i na jeden jediný den spojili síly a vytvořili hamburger s názvem McWhopper? Ano, tušíte správně, že tento hamburger by byl kombinací ikonických pokrmů obou řetězců – Big Maca a Whopperu. No nezní to lákavě? Tato lákavá kombinace se stala základem pro kampaň, která patří mezi ty nejoceňovanější tohoto roku a byla naposledy odměněna na festivalu Spikes Asia cenou Grand Prix v kategorii Print&Publishing.
Centrála McDonald’s se nachází právě v Chicagu a Burger King sídlí v Miami. Speciální obchod, kde by se prodával McWhopper by měl proto vzniknout v půli cesty mezi oběma sídly v Atlantě. Skromný návrh byl dokonce zpracován i do formy videa.
Na kampani se podílelo více agentur, které se o Burger King starají. Konkrétně se jedná o agentury Y&R in New Zealand, Code & Theory, Alison Brod Public Relations, The David Agency, Rock Orange, Turner Duckworth and Horizon. A kampaň zachutnala i médiím. Vysloužila si celkem 8,9 miliardy impresí v hodnotě v hodnotě 220 milionu dolarů. O 40 % se zvýšilo povědomí o samotném Dni míru a nákupní záměr zajít na něco do Burger Kingu se mezi milleniály navýšil o 76 %. Shrnutí celé kampaně si můžete prohlédnout také v následujícím case study videu.
Zdroje: New York Times, Adweek, Spikes Asia