PIAF 2016 odhalil vítěze: Grand Prix získala beztížná kampaň na ruskou aerolinku S7 s kapelou OK Go

27. 4. 2016 | Jakub Hort, Petr Michl
Na festivalu nejvíce uspěly ruské reklamy. Z Čech nejvíce zaujaly mouchy uvězněné v citylightu.

Letošní ročník mezinárodního festivalu marketingu a reklamy PIAF byl ukončen předáváním cen a projekcí vítězných prací. Do poroty zasedli přední světoví kreativci a marketéři, kteří rozdělili celkem 45 cen 25 agenturám z 10 zemí. Nejúspěšnější zemí se stalo Rusko, které se radovalo celkem z 20 ocenění a obdrželo také Grand Prix.

„Nápor ruské kreativy byl letos obrovský. A zcela zaslouženě po dvou letech opět udělíme Grand Prix. V užší nominaci bylo pět prací, z toho dvě z Ruska. To není náhoda, inspiraci není nutné hledat jen na Západě,“ říká Marek Hlavica, ředitel PIAF.

Festival PIAF, který se tradičně konal ve Veletržním paláci v Praze je největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Hlavním tématem jsou inovace a trendy v marketingu a komunikaci, o kterých každoročně hovoří třicítka převážně zahraničních přednášejících. Mezi účastníky se řadí přibližně čtyři stovky odborníků na marketing a komunikaci.

Porotu vedl jeden z nejoceňovanějších tvůrců současnosti – Ben Tollett z londýnské adam&eveDDB, který zároveň přednášel na odborné konferenci o svém přístupu k vytváření kreativních konceptů.

Cenu Grand Prix si z pražského festivalu odvezla kampaň na ruskou aerolinku S7 s brandovaným klipem kapely OK Go, Upside Down & Inside Out. Klip je unikátní hlavně díky tomu, že byl natočen ve stavu beztíže bez použití CGI triků. Podepsána je pod ním kreativní agentura TUTKOVBUDKOV.


Nejcennější kov v kategorii Storytelling si odnesla německá kampaň Moonjourney od agentury TRIMAPHILM Geotze und Trauer Gbr. Ta popisuje dlouhou cestu uprchlíků z pohledu malé dívky, která celý příběh vypráví jakoby popisovala výpravu na měsíc.


V kategorii Media engagement se na nejvyšší možné pozici umístila italská kampaň Dacia Sponsor Day - The Split, která se jako většina prvního dne festivalu PIAF věnovala sportu. Problémem, na který měla kampaň upozornit, je fakt, že drtivá většina italského sportovního zpravodajství je pouze o fotbale.

 

Unikátním způsobem propojila online sdílení fotek s outdoorovou kampaní kampaň Nike, MOSCOW REAL GIRLS - INSTAPOSTERS, z dílny BBDO Russia. Díky tomu několik desítek Rusek objevilo své portréty v životní velikosti vyvěšené v ulicích Moskvy. Tento kousek posouvající na jinou úroveň využití obsahu vytvořeného uživateli získal zlato v kategorii  Creative Use of Traditional Formats.



Z českých kampaní porotce nejvíce zaujal „Umírající plakát"
od agentury Ogilvy & Mather. Ten byl vystaven v pasáži Lucerna a byl vězením pro tisíce much. Jejich jediným cílem bylo zemřít a nalepit se na speciálně upravenou zadní stěnu. Malá těla měla ve výsledku vytvořit nápis "Cronenberg", což je jméno amerického filmaře. Právě na výstavu věnovanou tvorbě režiséra, jehož nejslavnějším filmem je pravděpodobně Moucha, reklama lákala.

Níže naleznete přehled vítězných prací dle finálního umístění. Tabulky si můžete po kliknutí na obrázek prohlédnout ve větším rozlišení:

1. místa


2. místa


3. místa




Kam dál?

Vítězové kreativních soutěží se nerodí přes noc a platí to i pro letošního držitele Grand Prix. U něj můžeme mluvit o letech snění, měsících příprav, týdnech natáčení a desítkách žaludečních nevolností z přecházení z fáze hypergravitace do stavu beztíže.



Podívejte se na příběh vzniku klipu Upside Down & Inside Out od OK Go v našem článku Gravitace je jenom předsudek.

Štítky dokumentu: Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: