Kampaň Spotify přeměnila uživatelská data do citátů na billboardech
Spotify ve své první outdoorové kampani využil svých milionů uživatelů. Přesněji vytáhl kuriózní střípky z dat o poslechovosti jednotlivých písní. Tušíte třeba, co si pouštěli Britové v den brexitu? Spotify to ví a taky to zbytku světa prozradil a to na pořádných billboardech.
Zástupci služby Spotify přišli s originálním nápadem, jak kreativně zpracovat a srozumitelně vysvětlit uživatelská data, která nasbírali od svých zákazníků. Nudné grafiky a tabulky proměnili ve vtipné citáty oslovující samotné uživatele. Navíc je nechal natisknout na obrovské billboardy, takže si je můžou číst občané stojící v ranní i odpolední zácpě, protože si společnost koupila obrovské plochy na hlavních ulicích nejen New Yorku.
Vtipné hlášky interní kreativní tým vymyslel na základě analýzy agregovaných dat (tedy většího množství dat) i těch individuálních, která byla natolik zajímavá až vtipná, že si o tuto humornou prezentaci sama říkala. Podívejte se na některé příklady přímo z praxe a to hned ze třech zemí.
USA:
„Drahá osobo, co sis na Valentýna přehrála 42x píseň 'Sorry'. Co jsi provedla?“
„Pro těch 1 235 chlapů, kteří letos milovali playlist 'Girls' night'. milujeme vás.“
„Kapitálkové hitovky roku 2016:
- ZAYN
- DNCE
- D.R.A.M.
- ZHU
- Tento email od Tvé matky: FW: FW: FW: FW: VYPUKNUTÍ LISTERIE“
„Osobě v NoLlta (zkratka pro část italské čtvrti v New Yorku, North of Little Italy —
pozn. red.), která začala poslouchat koledy už v červnu, Ty vážně koleduješ pořád, co?“
„Největší hity o pandách pro rok 2016:
6. Panda 5. Panda 4. Panda 3. Panda 2. Panda 1. Panda.“
Německo:
„Drahý uživateli v Berlíně, který jsi vytvořil desetihodinový playlist s názvem 'Hospodská láska', ber to s klidem.“
Francie:
„V roce 2016 Pařížané poslouchali 'The Weeknd' zásadně v pátek. V Paříži víkend začíná ––––. Nové album The Weeknd je již dostupné na Spotify.“
Velká Británie:
„Těm 3 749 lidem, kteří poslouchali 'It's the End of the World As We Know It' v den, kdy se volilo o brexitu, vydržte!“
Služba Spotify nabízí uživatelům možnost přehrávat streamovanou hudbu, hledat skladby podle žánru nebo tvořit hudební seznamy. A to vše zdarma, s občasnou reklamou, nebo za měsíční poplatek i bez ní. Společnost se rozhodla poprvé vyzkoušet outdoorovou reklamu, a to rovnou v největších metropolích USA, Velké Británii, Francii a Německu. A podle dočasných ohlasů, hned napoprvé uspěla.
Navíc většinu vizuálů provází slogan „Díky roku 2016. Bylo to divný.“ Což můžeme chápat nejenom jako posouzení vyhroceného politického vývoje v USA či ve Velké Británii, ale také jako závěr z analýzy uživatelských dat, které Spotify za letošní rok sesbíral. Dílčí výsledky, které daly základ textům billboardů, tomu rozhodně napovídají.