Třetí nejoblíbenější aktivitou při používání mobilu je nakupování
Smartphony neustále mění náš běžný styl života a jak se ukazuje, promlouvají postupně i do způsobu, jak nakupujeme. Podle výsledků měření uskutečněných předním australským srovnávačem zboží Getprice už zákazníci mění své návyky i v této oblasti. Ukázalo, že pořizování zboží a služeb je třetí nejoblíbenější internetovou aktivitou uživatelů chytrých telefonů. Častěji už surfaři jenom čtou noviny a navštěvují sociální sítě.
Před očima se nám přitom možná nenápadně vytváří podhoubí pro zrození tisíců nových shoppaholiků. Už teď prý většina lidí nakupuje přes mobil jednou týdně a z těch, kteří tak činí, celá čtvrtina utrácí své peníze na internetu každý den. Zákazníci neváhají objednávat produkty i přes oceán, ve třech čtvrtinách případů je motivuje lepší cena. Polovina si takto udělá radost výrobkem, který by doma nesehnali.
Jsme ale stále jen nedůvěřiví a zvědaví lidé. Hlavní důvod, proč nakupovat v kamenných prodejnách tedy zůstává dlouhé roky neměnný. Chceme se na výrobek podívat, vyzkoušet ho a osahat. Přesto v průzkumu Getprice už 15 % lidí uvedlo, že pro ně tyto faktory nehrají roli.
Zajímavé pro marketéry je zjištění, že 66 % z nakupujících na internetu jsou ženy. Běžný zákazník, jakkoliv je tato kategorie neuchopitelná a zkreslující, pochází z města, má přes 40 let a téměř ve třech čtvrtinách případů je zadaný. Nabízí se otázka, zda kupujeme partnerům tolik dárků, když singles tvoří jen necelou třetinu zájemců o zboží z webu.
Dobrou zprávou pro e-shopy je každopádně fakt, že 83 % zákazníků podle průzkumu nakupuje alespoň jednou měsíčně na internetu.
Zdroje: newsspace.com, marketingmag.com