Vodní billboard upozorňuje na projekt UNICEF řešící nedostatek vody v Africe
I obyčejné parkoviště před kolejí může být místem zajímavých marketingových triků. Stalo se tak v případě kampaně UNICEF spuštěné u příležitosti dnešního Světového dne vody (22.3.).
UNICEF se v ní zaměřuje na problematiku nedostatku pitné vody v Africe. Cílem je informovat veřejnost, že pouhá jedna dárcovská SMS prostřednictvím programu UNICEF vyčistí v Africe 3 644 litrů vody. Kampaň realizovala komunikační agentura Havas. Pro komunikaci této mechaniky zvolila netradiční formu „vodního billboardu“, který ožívá s deštěm. Za použití obyčejné impregnace ve spreji a šablony vytvořil agenturní tým ve spolupráci s týmem dobrovolníků UNICEF obraz veselé dětské tváře. Ten na podkladu, jakým byl asfalt, nebyl vidět. Ovšem jen do chvíle, než zapršelo. Překvapivé zjevení dětské tváře v dešti tak dramatizovalo hlavní sdělení kampaně vyjádřené v doprovodném titulku: Kde je voda, tam je život.
„UNICEF je financován pouze z dobrovolných příspěvků, a proto se snažíme držet náklady na minimu, aby na programy pomoci šlo vždy více než 90 %. Velice si tedy ceníme toho, že Havas kampaň připravil zcela nezištně, a všechny získané prostředky tak mohou hned od začátku naplno pomáhat potřebným dětem,“ říká výkonná ředitelka UNICEF ČR Pavla Gomba.
Jedna DMS za 90 Kč vyčistí v Africe 3 644 litrů vody. Pošlete ji ve tvaru DMS UNICEF 90 na 87777. UNICEF obdrží 89 Kč. Více najdete na darcovskasms.cz. Pomoci je možné také prostřednictvím webu unicef.cz.