John Lewis na Vánoce spojil síly s Eltonem Johnem a jeho pianem
Klient: John Lewis & Partners
Agentura: Adam & Eve/DDB ve spolupráci s Rocket Entertainment
Země: Velká Británie
Některé dárky vás nepotěší, na jiné brzy zapomenete, ale některé… některé vám změní život. A přesně to je poselství nové vánoční kampaně od John Lewis & Partners, ve které se připomíná, že některé dárky mohou znamenat mnohem víc než je na první pohled zřejmé. Britský maloobchodní řetězec již několik let produkuje vánoční reklamy, které zahřejí u srdce a ani letošní rok v tomto není výjimkou.
Na příběh o dárku, který může někomu změnit život, se podívejte nejprve ve videu níže.
Reklama začíná v pokoji s vánoční výzdobou, kde sedí Elton John, jak ho známe dnes, ve svých 71 letech. V županu si užívá domácí pohody a začne na piano hrát první známé tóny písně Your Song. S dalšími tóny tohoto hitu se však přesouváme nazpět do minulosti, do doby vyprodaných stadiónů, cestování po turné a ještě dál. Do dob malého chlapce, který nervózně hraje na nepříliš prostorném pódiu, až po kluka, který v pyžamu 25. prosince nadšeně rozbalí své první piano. Vidíme tak různá místa, různé fáze Eltonova života, ale jedno je vždy stejné. Jeho nadšení a láska k muzice.
V jednotlivých etapách postavu Eltona Johna reprezentovali různí herci, nicméně kostýmy, které se v reklamě objevují, jsou identické kopie těch zpěvákových.
Craig Inglis, partner a zákaznický ředitel v John Lewis & Partners, k celé kampani uvedl:
„V letošním roce jsme chtěli divákům přinést kouzelný pocit. Reklama vypráví příběh, proč Eltonův klavír byl víc než jen dárkem a doufáme, že zákazníkům připomeneme ten zvláštní okamžik, kdy dostali vánoční dárek, o kterém věděli, že ho si budou navždy vážit."
Sám Elton John se k reklamě vyjádřil následovně:
„Byla to krásná příležitost, abych se zamyslel nad svým hudebním životem a neuvěřitelnou cestou, kterou jsem urazil. Vzpomínal jsem, jak moje první hra na babiččin klavír definovala okamžik, kdy do mého života navždy vstoupila hudba. Reklama je naprosto fantastická a opravdu jsem si užíval každou minutu, kdy jsem byl její součástí."
Podle nepotvrzených informací měl Elton John obdržet odměnu ve výši 5 milionů liber, které chtěl částečně věnovat na svou charitu Elton John Charitable Trust. Edit (19. 11.): John Lewis dal mezitím na vědomí, že tak vysoká částka to není a spot se nákladově pohybuje v relacích vánočních reklam z minulých let. Zároveň však dodal, že letošní kampaň patří mezi dosud ty nejúspěšnější.
Uvedená reklama předchází životopisnému filmu Rocket Man, který půjde do kin v příštím roce a rozlučkovému turné, které se bude konat právě v roce 2019. Podle zástupců John Lewis & Partners však toto načasování nebylo úmyslné.
Zdroje: The Drum, The Guardian, Independent, John Lewis
Kam dál
Společnost John Lewis je svými vánočními reklamami proslulá. Pamatujete si ještě na loňskou úspěšnou vánoční reklamu s plyšovým obrem Mozem?
V roce 2016 si společnost zase připravila veselý příběh o trampolíně, která měla být dárkem pro dceru, místo toho se však na ní vyřádila lesní zvířátka. A pokud chcete zavzpomínat ještě více, doporučujeme krátký vánoční film Medvěd a zajíc, který vás jistě zahřeje u srdce.