Facebook a Instagram brzy umožní plánování Stories. Přichází i efektivnější nástroje pro budování komunity
Podle průzkumu Facebooku více než 55 % malých podniků využívá pro propagaci digitální nástroje. A impérium Marka Zuckerberga si uvědomuje, že je v době občasných bojkotů nadnárodních brandů, závislý ještě více na nich. I proto přichází s další sadou vylepšení pro správu Stránek, ale také s novými nejen inzertními příležitostmi pro propagaci značek.
Konečně – můžete více plánovat, nastavení Stories vám to dovolí
Facebook konečně vyslyšel prosby správců Stránek a od konce dubna nabídne v rámci Facebook Business Suite možnost plánování Stories pro FB i Instagram, ukládání příspěvků jako konceptů a úpravy naplánovaných příspěvků. Všechny připravované příspěvky se vám hezky zobrazí v přehledném kalendáři příspěvků.
Výhoda těchto funkcí je nasnadě — ušetření času, energie, a především efektivnější plánování příspěvků a případně i lepší operativa a práce s obsahem. Nutné je ještě podotknout, že vše půjde jak v mobilní aplikaci, tak i na PC.
Facebook Business Suite platforma je online již od září loňského roku a centralizuje správu facebookových stránek a instagramových účtů (a to napříč jejich aplikacemi.) Najdete zde funkce jako je zveřejňování příspěvků na Facebooku a Instagramu současně, analytiku jejich výkonu, správu zpráv a komentářů, a i všechna další oznámení a upozornění. Zkrátka vše na jednom místě. Pokud máte pocit, že přesně to přece nabízí Facebook Business Manager, tak se nemýlíte. Plánem je, aby ho Business Suite v blíže nespecifikované budoucnosti nahradil. A dá se očekávat, že právě proto půjdou nové funkce a vylepšení pro správce primárně v tomto nástroji.
Facebook se zdokonaluje v našeptávání tematicky podobných stránek
Větší dosah vašich příspěvků vám Facebook nyní dovolí s novou funkcí navrhování podobných stránek. Pokud uživatelé přejedou myší/prstem po příspěvku, nebo se u něj zastaví, tak jim vyběhnou hned pod ním tematicky podobné příspěvky. Mohou tak dále pokračovat na podobné témata a produkty.
Návštěvník Facebooku si takto rozšíří své obzory, zjistí například, kde jinde se dobře najíst, nebo jaké další kosmetické produkty jim zlepší pleť. Ale především pro značky se zde otevírá nová možnost kontextového propojování a zviditelnit se napříč sociální sítí opět o něco více. Praktická podoba konkurence v dodatečné nabídce obsahu zobrazená v GIFu níže naznačuje důležitost atraktivní fotografie schopné zaujmout i ve velmi malém thumbnailu. Pokud se vám to podaří, máte další kanál, jak vás mohou lidé na Facebooku objevit.
Budování komunity bude efektivnější
Facebook se také zaměřil na správu obchodních profilů tzv. Pages (tedy Stránek). Nové nástroje nyní pomohou lépe tento profil budovat, pracovat s ním a to, aniž byste museli opustit rozhraní Facebook aplikace. Především se tímto usnadní komentování, zveřejňování příspěvků a hodnocení.
Je zde připraven profi dashboard, který obsahuje všechny potřebné nástroje pro řízení obsahu a komunikace vaší značky. Jasněji se zde dá také pracovat s přístupem k vaší Stránce, a to na bázi adminů, kterým se dává přístup ke správě. Půjde určit například to, kdo bude mít přístup jen k tvorbě příspěvků, kdo ke zprávám uživatelům a k analytice. Opět jde o něco řešeného už před lety v Business Manageru, nyní by mělo být míra detailu správcovských rolí o něco větší.
Tímto Facebook nekončí – nově pomáhá efektivněji cílit na vaše (potenciální) zákazníky
Vývojáři se nově zaměřili i na optimalizaci kampaní a další funkce napříč Lead Ads, Call Ads a Click to Messenger Lead Generations. Více poladili například konverzní cíle a umožnili je svým inzerentům optimalizovat pro leady (kontakty) s největším potenciálem konverze umožnili je svým inzerentům optimalizovat pro získání leadů (kontaktů) s největším potenciálem konverze namísto pro získání jejich co největšího množství. Zajímavým bonusem je zde také přístupná integrace dat z Facebooku s vaším CRM.
Nová funkce Call Ads umožní inzerentům spojit se se zákazníky v reálném čase. Facebook do svých reklam přidává tlačítko Zavolat. Je to přímočařejší komunikace a údajně i pro inzerenty v důsledku levnější; tedy v porovnání kvantity navolávaných leadů a jejich kvalitou.
Obdobně jako k volání Facebook přistupuje i k rozesílání zpráv, které činí uživatelsky přívětivější. Umožňuje práci se vzory, které si lze do Messengeru nahrát.
Facebook se tedy evidentně posouvá a chce především svým zákazníkům, tedy inzerentům, umožnit lepší komunikaci a plánování. Vzhledem k současné situaci a obecnému příklonu k využívání digitální komunikace a propagace je to zcela logický krok. A v budoucích letech (či měsících) můžeme jen čekat další vylepšení.
Zdroje: facebook.com, facebook.com/help, socialmediatoday.com, about.fb.com, bram.social