Facebook uvolnil API k měření Reakcí
Značky už nebudou počítat fanouškům pouze zdvižené palce. Facebook uvolnil API (rozhraní pro programování aplikací - pozn. red.), která umožňuje zapracovat vývojářům sledování Reakcí do jejich softwaru.
Reakce byly představeny na konci února, ale bez API mohli social media manažeři značek počítat jednotlivá srdíčka, haha a smutné či naštvané smajlíky maximálně ručně. Již v druhé půlce března vytvořili vlastní nástroje pro jejich vyhodnocení české analytické společnosti Zoomsphere a Socialbakers. Druhá z jmenovaných firem včera bleskově reagovala na vydání API a rychle ji zapracovala.
Zdroj: www.socialbakers.com
Přes nástroje třetích stran se zapracovanou API zástupci značek uvidí nejen celkové počty reakcí, ale budou se moci dostat i na úroveň uživatele. To pomůže v identifikování potenciálních ambasadorů značky, ale také třeba těch, co jsou věčně naštvaní nebo smutní. I ti se totiž dají převrátit na vaši stranu.
Dle analýzy společnosti Unmetric tvoří 93 % všech reakcí stále lajky a dalších 4,6 % srdíčka, která mají k lajkům velmi blízko. Ostatní emoce zůstávají převážně nevyjádřeny. Socialbakers u včerejšího představení novinky ukázali statistiky portálů Mashable a Techcrunch. Je na nich vidět, jak u více odborného a technologicky zaměřeného obsahu na Techcrunch vládnou lajky mnohem více. Mashable věnující se také popkulturním memům a virálnímu obsahu obdržel výrazně více srdíček a nepoměrně více emoji pobavení „Haha".
Zdroj: www.socialbakers.com
Zavedení Reakcí neznamená, že všichni uživatelé najednou začnou využívat nově dostupnou škálu emocí naplno. Přesto vám jejich sledování může být užitečné, a to například z těchto důvodů:
-
Budete mít lepší přehled nad tím, jak lidé reagují na vaše příspěvky. Zpětná vazba od fanoušku může ovlivnit celou vaši online obsahovou strategii.
-
Pro značky, které podnikají ve službách, je důležitá především alarmující reakce zloby. Nemusíte z něj mít strach z pohledu úspěšnosti postu. Facebook bere stisknutí této reakce stejně jako lajk. další příspěvky to nijak neovlivní a budou se stále objevovat i v newsfeedu „rozzlobených” uživatelů. Pro vás je to ale dobrá zpětná vazba a můžete problém skutečně nespokojených začít řešit.
-
Jedním z nejoblíbenějších druhů příspěvků jsou stále soutěže. Nové reakce se dají využít ke zvýšení engagementu a určení vítězů.
-
S reakcemi se může vylepšit vaše strategie na sociálních sítích. Můžete vybrat ty posty, které mají nejlepší ohlas a propagovat je.
-
Využít se také dají příspěvky s negativní odezvou. Ty vám pomohou se v předstihu připravit na potenciální PR krizi.
-
Influenceři hrají dnes velkou roli. Blíže se věnujte lidem, kteří reagují tlačítkem „super” (tedy srdíčkem) a více je zapojte k zesílení kladné odezvy na vaše posty.
Zdroje: SocialTimes, Facebook Developers Blog