Faceboook dává uživatelům větší kontrolu nad jejich news feedem
Algoritmus news feedu Facebooku je poměrně nevyzpytatelný a nemusí nutně pracovat tak, jak by si všichni uživatelé přáli. Facebook proto přináší nové možnosti, jak mohou ovlivnit, co se jim na jejich Zdi zobrazí, a co nikoliv.
V čem je algoritmus Facebooku zákeřný? Především v tom, že do značné míry touhu vidět příspěvky ve vašem news feedu slučuje s interakcí - jen vnitřní potěšení statusem nestačí, chce to ještě like či komentář, nebo také brzy další příspěvky od jeho autora nemusíte vidět. To může vést k tomu, že se vám někteří vaši přátelé či oblíbené stránky začnou ztrácet z očí, aniž byste to skutečně chtěli. Facebook si to uvědomuje a jeho nové úpravy dávají více síly do rukou uživatele. Ukazuje to video z blogu Facebooku, kterým provází produktový manažer Greg Marra.
¨
Cílem nového nastavení je umožnit uživatelům rychle zrušit či obnovit sledování přátel, stránek a skupin (unfollow a refollow - pozn. red.). Vylepšením ovšem také je, že po otevření dropdownu vpravo nahoře u příspěvku nemusíte pouze vynášet absolutní soudy. Lze říci, že toho chcete vídat od autora konkrétního příspěvků méně (See less from user XY).
Novinkou je také seznam přátel, stránek a skupin, které jste viděli v posledním týdnu nejčastěji. Z něj pak lze rychleji vyfiltrovat ty, co neodpovídají vašim preferencím. Podobně je dostupný i seznam těch, u nichž jste v minulosti zrušili sledování, takže můžete případně vaše rozhodnutí přehodnotit. Do „News Feed Settings" se dostanete také přes výše zmíněný dropdown u jednotlivých příspěvků.
Změny se začaly údajně objevovat v desktopové i mobilní verzi již v pátek. Pravděpodobně se ale jedná o postupný roll out, u nás se ještě neprojevily.
Prosba redakce:
Když už mluvíme o tématu news feedu... Potěšilo by nás, kdyby se k vám podobné články dostávaly i skrze něj co nejčastěji. Bohužel nám v tom Facebook v poslední době pomáhá o poznání méně než v minulosti. Proto na vás máme prosbu. Nastavte si prosím na naší facebookové stránce možnost „Dostávat upozornění" či v anglické verzi „Get Notifications". Pak vám naše články neutečou a budete se rozhodovat o jejich čtení sami, nikoliv podle vrtochů algoritmu. Návod je na obrázku níže.
Ano, víme. Jsou to odsud dva kliky a uvědomujeme si, že to je dlouhá cesta. Jako motivaci navíc vás prosíme způsobem, který na Facebooku neuvidíte: roztomilým GIFem.
Fakt by nám to udělalo radost. Tak jen do toho. Díky moc!
Tým Marketing Journalu
Zdroj: Newsroom Facebook