Fanta mění vizuální identitu. Je nyní barevnější a hravější
Je to jen pár týdnů, co svou novou vizuální identitu představila Pepsi. Nyní to samé činí další velká váha z kategorie soft drinků, Fanta patřící společnosti Coca-Cola. Její nová identita vznikla v londýnské agentuře Jones Knowles Ritchie (JKR) a má se propsat do obalů a propagačních materiálů Fanty na globální úrovni.
Coca-Cola chce vizuálním refreshem oživit přednosti značky Fanta. „Identita byla příliš uzavřená a nepředstavovala hravost. Zároveň se zdálo, že je zaměřena na mladší publikum — naším publikem je každý, kdo je hravý srdcem, a bylo důležité, abychom myšlenku zábavy a hry přiblížili i staršímu publiku," vysvětlil pro Dezeen globální ředitel pro design ve společnosti The Coca-Cola Company, Rapha Abreu.
Jde o znatelnou změnu, ale nijak nemění dosavadní charakter. Vidět je to na úpravě loga, které je nyní ploché a ztratilo mimo drobného stínování písmen nebo smajlíka v druhém „A“ také list a pomeranč za logotypem. Modrá barva je pak znatelně světlejší.
Písmo je mírnou úpravou toho dosud používaného, které v roce 2017 vytvořila společnost Colophon Foundy. Ta se nyní ve spolupráci s JKR podílela na jeho aktualizaci, z které vzešlo písmo Fanta Pop. To je dle jeho tvůrců „odvážné a geometrické".
List a pomeranč mizí ve jménu jednoty loga napříč celou řadou příchutí.„Bylo důležité, aby nová identita značky přesně odrážela značku Fanta. To znamenalo, že jsme se snažili oživit každou příchuť. Vezměte si například naše staré logo, bylo matoucí, že v něm byl pomeranč, když máme řadu dalších příchutí. Nechtěli jsme, aby ty byly ohroženy, i když víme, že pomeranč je z nich tou nejikoničtější," uvedl dále Abreu.
Fanta měla dosud více identit pro různé trhy. V Coca-Cole je nechtěli zahodit, ale postavit z nich jednu univerzální, která má vydržet mnoho dalších let.
Tip redakce
Pepsi mění logo po necelých 15 letech. Překvapivě nejde cestou čistého minimalismu a nebojí se podívat více než 80 lez nazpět na dobu svého prvního uvedení loga s „Pepsi glóbem“.