Finsko ozdobí 1400 ptačích budek ve tvaru Happy Meal krabiček

20. 8. 2020 | Petr Michl
Kampaň finského McDonald's „Happy Meal Bird Box" pomáhá zpěvnému ptactvu a zároveň je ukázkou brandingu, za který prostě musíte značku milovat.


Zdroj: McDonald’s, Nord DDB

Happy Meal je tradiční položkou na menu McDonald's už od roku 1979. Oblíbenou je mimo jiné pro svou ikonickou červenou krabičku. Aktuální kampaň finské pobočky využívá její znalosti a přisuzuje jí novou podobu a účel. Má pomoci ochránit tamní ptactvo.

Až 33 % druhů ptáků ve Finsku je prý v ohrožení. To může přicházet nejen od lidí, ale také od přirozených predátorů. Ochranou proti kočkám či kunám může být naštěstí i „happy meal box", tedy pokud je přeměněný na ptačí budku. A přesně to je podstatou nové iniciativy z dílny agentury Nord DDB. Od 26. září mohou dostat zákazníci ve finských restauracích McDonald's k obvyklému Happy Mealu také další, ovšem v podobě krmítka. Rozdáno jich bude 1400.


Zajímavý je DIY a rodinný rozměr akce. Krmítko bude „v placaté podobě", tedy připraveno ke složení. McDonald's ho bere také jako prostředek k tomu, jak zabavit rodiny a dát rodičům a dětem příležitost ke společné aktivitě, která má bohulibý účel: pomoci malému zpěvnému ptactvu Finska. Využívá zároveň psychologického efektu, kdy si mnohem více vážíme věcí, na kterých jsme se sami nějakým způsobem podíleli.

Je tak dost možné, že si děti budou mnohem více považovat dřevěných „krabic" k Happy Mealu než hraček, které obvykle mohou najít v jejich papírové podobě. Za srdce přitom chytá i slogan:

„Takto budou mít i ty nejmenší rodiny místo, kde se budou moct najíst."


Zdroj: McDonald’s, Nord DDB

Ve Finsku tak bude rozvěšeno 1400 budek, které jsou jasně identifikovatelné se značkou McDonald's a přináší okamžitý pozitivní sentiment nejen pro ty, co je na stromy věšeli. Jde vskutku o funkční kombinaci CSR a brandové kampaně.

 

McDonald's již ve Skandinávii zachraňuje včely s pomocí billboardů

Agentura Nord DBB s ptačími budkami vlastně jen mírně upravila koncept, kterým se stejným klientem pomáhá u sousedů. McDonald's totiž ve Švédsku používá některé své billboardy jako úly. V posledních letech není výjimkou, že kolonie včel v Evropě a Severní Americe zažívají úmrtnost dosahující až 50 %. Důsledkem nemusí být jen nedostatek medu, ale obecně nižší úrody u rostlin, které pro své rozmnožení potřebují opylení hmyzem.


Zdroj: McDonald’s Sverige, Nord DDB

K tomuto stavu přispívají i velké rozlehlé lány neposkytující příležitost pro vybudování včelího domova nebo jen místa, kde by si mohly včely odpočinout. Agentura Nord DDB ovšem přišla s další možností, jak pomoci McDonald’s rozšířit jeho již probíhající záchrannou iniciativu. Umístila ve spolupráci s billboardy vlastnící společností JCDecaux na vhodné venkovní reklamní plochy zabrané McDonald’s včelí hotely.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: