TikTok v dosud největší kampani dokazuje, že není jen o lip-sync tanečcích
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Mysleli jste si, že na TikToku se nedá krom tance najít jiný druh zajímavého obsahu? Nová kampaň, kterou tato platforma spouští v USA se vás pokusí přesvědčit, že TikTok toho nabízí mnohem mnohem více. Hymnou celé reklamní kampaně je „Celebrating You“ – 30vteřinové video, které „miluje vás všechny“, co publikujete na TikToku.
V kampani se setkáte s 15vteřinovými klipy, které odpovídají délce videí vytvořených právě na tiktokové platformě. Oslavují rozhovory, písně, příběhy a trendy, které se zde zrodily, a zdůrazňují ty nejúspěšnější příklady, které vás mohou do budoucna inspirovat, pokud byste se toužili stát hvězdou (nejen) této čínské aplikace.
5 kategorií
TikTok videa rozdělil do 5 kategorií:
- Zrodila se hvězda
- Koníčky
- Rodiny spolu
- Učení není mučení
- Dobro našlo své mecenáše
Zrodila se hvězda
Před TikTokem byla Dixie A’melio jen začínající zpěvačkou a herečkou. Ale tato sociální platforma jí pomohla nastartovat uměleckou kariéru. Píseň Curtise Roache „Boared in the House“, se po pár dnech v začátcích pandemie stala virální.
Zajistila mu spolupráci s americkým rapperem Tygou. Mimo desítek milionů zhlédnutí na TikToku má tato spolupráce úspěch i na YouTube, kde zaznamenala jejich píseň téměř 7 milionů zhlédnutí.
Komediální skeče od Sarah Cooper jí zajistily spolupráci s Netflixem. V mnohém za to může její nonverbální imitace prezidenta Trumpa.
A takových příkladů nabízí TikTok mnohem více. Jakmile si vás někdo, kdo ve vašem oboru něco znamená, všimne, jste na dobré cestě za splněním svého snu.
Koníčky
TikTok se nechal slyšet, že díky němu lidé začali doma zkoušet nové koníčky, ponořili se do světa rostlin, bydlení, skateboardingu... a svá videa označovali hashtagy #CottageCore, #PlantsOfTikTok a #SkateTok.
Rodiny spolu
Na TikToku najdete videa, jak spolu členové rodin vaří, tancují, paří a předvádí se před světem. Mrkněte na profil Jennifer Lopez, která se svými dětmi před kamerou tančí. Hvězdy se této platformy nebojí, a tak je můžete zažít zcela jinak než třeba na Instagramu nebo Facebooku.
Učení není mučení
Pro učitele pandemie přinesla nové výzvy, jak se popasovat s výukou on-line. Potřebují se spojit se svými studenty a nějak je zaujmout, povzbudit ve studiu. Zatímco si někteří procvičovali vaření zdravých receptů nebo začali studovat nové jazyky, učitel Bill Nye svým sledujícím trpělivě vysvětluje, že věda může být zábavná.
Dobro našlo své mecenáše
Tvůrkyně Lexy Kadey používá svá videa na TikToku k tomu, aby vybrala peníze pro poslíčky, performery, číšníky a další. Gary Vaynerchuk zase hostoval 12hodinový livestream, z nějž vzešlo přes 2 miliony dolarů pro Meals on Wheels, což je program, který poskytuje jídlo lidem, co si je nemohou objednat či připravit sami. A nezapomeňme ani na hashtag #BlackLivesMatter, který ve videích zaznamenal 20 miliard použití.
TikTok v těžkých časech propojuje
Ross Martin, prezident agentury Known, která na kampani pro TikTok dělala, se nechal pro Adweek slyšet, že „všichni vědí, že kultura má počátek na TikToku, ale tahle kampaň chce komunikovat více než jen to. Oslavuje autentickou krásu, individualitu, kreativitu této komunity a ,lidského ducha‘, jenž nás v těchto těžkých časech spojuje“.
Sociální síť TikTok na svém blogu napsala:
„Každé nové video přidané na TikTok je startem vzrušující cesty. Videa totiž mohou cestovat daleko, když je někdo objeví a sdílí zase dále nebo předělá v TikTok duetu. Myšlenka se šíří přes hranice, kultury, jazyky a komunity. Co začalo jako několikavteřinová kreativita se změní často na ,něco víc‘: startují se hvězdné kariéry, rozvíjí memy, koníčky, komunity se propojují a obskurní songy míří na vrcholy hudebních žebříčků. Z příběhu pro tebe se tak stane příběh pro ni a pro něj, pro ně a pro nás.“
TikTok nemá v této době na růžích ustláno, nechme se překvapit, zda se mu touto kampaní podaří obměkčit srdce americké vlády nebo zda dostane v USA definitivní ban.
Zdroje: Adweek, TikTok