Infografika: český trh internetové reklamy v roce 2018
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Jak lidé v Česku používají český internet a kolik tu inzerenti vydají na internetovou reklamu? Odpovědi přináší infografika vytvořená společností Billboard.
V České republice činily loni investice do internetové reklamy 28,6 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu o 23 %. Ukázala to čísla nedávno zveřejněná Sdružením pro internetový rozvoj (SPIR), kde jedním z nejvýraznějších trendů je pokračující růst programatického prodeje v displej reklamě.
Stejně jako v předchozích letech, také v roce 2018 stále platilo, že nejlepšími dny pro internetovou reklamu bylo pondělí a úterý. Tedy alespoň v tom smyslu, že v těchto dnech používá internet v rámci týdne nejvíce lidí. Víkendový Internet je mírně klidnější a zpět k větší intenzitě se vrací až s koncem neděle. Také v loňském roce se špička užívání internetu potkávala s vrcholem internetové reklamy. První vrchol nastával okolo poledne, další pak přicházel večer mezi 20:00-22:00.
Nejvíce lidí, kteří se dívají na internetové stránky, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Téměř polovina zobrazení, tj. 48,16 %, připadá na tento region. Na Jihomoravský kraj vychází 9,64 % a následuje třetí Moravskoslezský kraj s 8,35 %. V zahraničí je zobrazeno 8,71 % stránek. Většina zahraniční návštěvnosti přichází ze Slovenska.
Z pohledu používaných prohlížečů vedl stále Google Chrome a jeho popularita loni ještě vzrostla. Použilo ho 57,88 % návštěvníků internetu. Ještě v roce 2017 to přitom bylo 53,51 %
V roce 2018 se potvrdil trend rozmachu mobilní reklamy. V loňském roce bylo na mobilních zařízeních zobrazeno 37,2 % reklam, zatímco v roce 2017 to bylo 24,74 %. Jedná se tak doslova o skokový růst.
Většina zařízení má nainstalovaný operační systém od Microsoftu. V loňském roce šlo konkrétně o 59,18 % všech zařízení. Jedničkou mezi operačními systémy se pak loni s 30 % stal Windows 10. S 28,12 % následuje Android. iOS vyrostl na 9,08 %.
Počet prohlížečů, které mají zakázány cookies, loni poprvé mírně klesl z předloňských 17,28 % na 16,69 %. Nepotvrzuje se tak předpověď, že podíl prohlížečů bez cookies bude stále výrazně růst. Před devíti lety mělo cookies zakázáno jen 3,34 % internetových prohlížečů.
Všechna data v přehledném uspořádání nabízí následující infografika.