Infografika: Nativní reklama poráží bannery
Nativní reklama představuje reklamu přirozeně začleněnou do obsahu webové stránky. To znamená, že se jedná o reklamu, která má stejný formát, podobnou úpravu a snaží se také držet stejného jazyka jako zbytek obsahu. Hlavním cílem je udělat reklamu méně nápadnou, zaměnitelnou s dalšími příspěvky, aby uživatele tolik neobtěžovala a neupozorňovala na svůj komerční záměr.
Za nativní reklamy se označují například Sponsored Stories na Facebooku nebo Promoted Post na Twitteru. Občas ale dochází k zaměňování nativní a kontextové reklamy. I ta je totiž založena na výskytu v přirozeném prostředí - například reklama na obchod s oblečením na módním blogu. Nativní reklama ale posunula spojení s konkrétní webovou stránkou o něco dál.
Opravdu ale nativní reklama funguje? Společnost Sharethrough, která se tomuto typu reklamy věnuje, se spojila s výzkumnou agenturou IPG a společně se zabývaly tím, jak na příjemce působí nativní reklama ve srovnání s klasickou bannerovou reklamou.
Na nativní reklamu se podívalo o 52 % více lidí než na tu bannerovou. Jedním z důvodů je i to, že je reklama na webu umístěna nejčastěji na okrajích stránky a tato místa se někteří uživatelé naučili nevnímat a ignorovat.
Nativní reklamu byli uživatelé ochotnější sdílet i se svou rodinou a přáteli. Uvedlo to 32 % dotázaných, oproti tomu 19 % lidí bylo ochotno sdílet bannerovou reklamu.
V základním ukazateli, tedy v záměru koupit zboží, si také vedla nativní reklama lépe. Přesvědčila k tomuto chování 52 % dotazovaných, banner by přesvědčil k nákupu jen 34 % uživatelů.
Také osobní identifikace se značkou probíhá u nativní reklamy lépe než u bannerové reklamy.
Celá infografika je níže:
Zdroje: www.techcrunch.com, www.sharethrough.com