Kapitán Demo už nenakupuje v Penny. Nově složil píseň pro Lidl a je hlavní hvězdou jeho klipu
„Lidl, to je přesně to místo, kde si já vždycky nakoupím něco k jídlu. Nezáleží na tom, jestli přijedu, přiletím, nebo přijdu,“ zpívá Kapitán Demo ve videoklipu propagujícím retailový řetězec v úvodu videoklipu poté, co u jedné z prodejen přistává vrtulníkem. Nafouklé hudební alter ego Jiřího Buriana k zlatým řetězům a klišé rappového krále přidává novou spolupráci.
Reakce na sítích na řádění Dema a jeho kapely mezi regály jsou převážně nadšené. Je to odvážné, je to chytlavé a Lidl se spíše podprahově za fasádou nadsázky definuje jako řetězec, kde najdete speciální nabídky, co uspokojí i náročné zákazníky. Konkrétně pak to, že Lidl neprodává jen své privátní značky, ale za zajímavé ceny u něj pořídíte i etablované brandy.
„Chtěli jsme naše zákazníky zaujmout, a kromě skvělých cen jim poskytnout i hudební zážitek. O parkovacích místech pro vrtulníky u našich prodejen ještě budeme jednat,“ vysvětluje v tiskové zprávě s nadsázkou Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.
„Lidl je love brand, Demo je love brand – bylo jen otázkou času kdy to my dva dáme dohromady. Je to jednička na trhu a originál, stejně jako já. My dva jsme se nemohli minout,” vysvětluje spolupráci Kapitán Demo. A nutno dodat, že u toho opomíjí, že ještě před rockem konkurečnímu řetězci Penny prodal svůj song Zlatíčka k využití v kampani projektu Hýbeme se hezky Česky a vystupoval pak i v dalších obsahových formátech Penny.
Penny se rozhodně nebojí postavit celou kampaň na hudebním interpretovi. Letos ale řetězec nepokračoval ve spolupráci s Demem a v únoru uvedl zpívaný spot s králem diskoték 80. let minulého století, Michalem Davidem.
Dodejme, že není náhoda, proč jsou pod tímto videem na YouTube vypnuté komentáře. Verzi Kapitána Dema se minimálně musí přiznat, že výrazně humorem a kvalitou dílo výše převyšuje.
Zpívá i Kaufland
Když se alespoň kus reklamy usadí spotřebiteli v hlavě tak, že ji z ní nemůže dostat, je to majstrštyk. A tohoto (obvykle) pozitivního efektu se mnohem lépe dosahuje s chytlavou melodií či dokonce písní. Právě supermarkety se pokouší o tento žánr poměrně často a v poslední době to rozhodně platí pro český trh. Kaufland loni v létě přišel se svým „Letním hitem”.
Hudební podklad vychází z písně Michala Tučného, Prodavač, a celý spot vyznívá „echt česky”. Což je něco, o co se Kaufland se svým „echt Deutch” názvem dlouhodobě snaží a zde se mu to podobně jako u jeho spolupráce se skupinou Čechomor daří.
Z našeho pohledu ale z nedávných „supermarketových zpívánek” vede Cheap Queen, která přichází z Německa. Od své korporátní matky ji ve snaze cílit na mladé publikum ovšem odvážně převzal i český Kaufland a využil ho alespoň v online kanálech.
Edit, prosinec 2023:
Kaufland ze svého YouTube kanálu Cheap Queen smazal, tak ji přikládáme alespoň ve čtvercovém formátu.
Z Cheap Queen kape swag víc než z kapitána Dema, ale u něj je patrnější český styl parodie a nadsázky. Za nás je to proto plichta. Je ale jasné, že větší dopad bude mít Kapitán demo, už jen protože jeho mediální zásah bude řádově větší. V rámci kampaně vznikl videoklip a TV spot, zákazníci budou Dema vídat také na sociálních sítích, v letáku, ale také v tisku, na billboardech či v rádiu.