Kdo je Louise Delage? Instagramerka bojující proti alkoholismu se sklenkou v ruce
Možná to znáte sami. Otevřete Instagram, prohlédnete si příspěvky svých přátel, blízkých, kolegů a nakonec sami vložíte fotku s nějakým hezkým filtrem a pár hashtagy. Další den se divíte, jak je možné, že zrovna tento umělecký skvost z vaší dílny nedostal ani dvouciferné množství lajků a opakujete zaběhlou rutinu stále dokola. Louise Delage je ale jiná. Na Instagramu se objevila teprve 1. srpna, denně přidává příspěvky ze svého skvělého a zábavného života, jako většina uživatelů, ale na rozdíl od nich má dnes již přes 37 000 followerů. Tak kdo to sakra je?
Tato 25letá hvězda Instagramu během pár měsíců nasbírala u svých příspěvků přes 50 000 lajků. U příspěvků, které přibližují její život, jako by byl jen jednou nekonečnou párty. Louise má ale tajemství. Uhodnete podle následujícího videa, které bylo publikováno minulý týden, jaké?
Její účet je totiž součástí kampaně pařížské agentury BETC, která nese název „Like My Addiction“. Všimli jste si, co spojuje úplně všechny její fotografie na Instagramu? Alkohol. Louise se neobejde bez sklenky v ruce, je jak vystřižená z letáku na protialkoholní léčebnu.
Kampaň byla vytvořena za pomoci produkční společnosti Francine Framboise pro Addict Aide, který se snaží zvyšovat povědomí o alkoholismu mezi mladistvými. 1 z 5 úmrtí mezi mladistvými je zapříčiněno závislostí na alkoholu a Addict Aide poskytuje pomoc lidem, kteří se závislosti chtějí zbavit nebo pomoci někomu blízkému.
„V briefu stálo, že je velmi těžké rozpoznat závislost u někoho blízkého, ať je to přítel, rodič nebo vlastní dítě,“ řekl pro portál Adweek prezident a kreativní ředitel BETC Stéphane Xiberras. „Řekli jsme si, že bude zajímavé vytvořit osobu, kterou lidé potkávají na Instagramu denně a neočekávali by u ní nějakou formu závislosti,“ pokračuje Xiberras v popisu vzniku kampaně.
Jak se ale podařilo vytvořit Louise tak skvělou vizibilitu ve velmi krátkém čase? „Vše jsme založili na přirozeném obsahu a uživatelských zvyklostech. Celá strategie na Instagramu stojí na 4 pilířích, mezi které patří obsah, hashtagy, boti a strategie key opinion leadera,“ vysvětlil postup Xiberras. Tým připravoval přibližně 3 příspěvky denně, které postoval v nejlepších momentech – ráno, v průběhu oběda a pozdě večer. Agentura také studovala příspěvky různých fashion blogerek ze všech možných úhlů pohledu. Každý post obsahuje 20 – 30 hashtagů, které odkazují na módu, jídlo, přírodu a párty.
„Také jsme připravili speciálního bota, který followoval konkretní lidi např. ženy, které se zajímají o fashion blogerky, novinářky a celebrity,“ dodal Xiberras. Bot vykonává svojí práci opravdu efektivně, protože zatímco Louise sleduje 37 000 uživatelů, ona sama je followerkou pouhých 3 000 profilů.
„Nakonec jsme vytvořili strategii key opinion leadra. Využili jsme náctileté opinion leadery, kteří mají mezi 20 000 až 100 000 followery, aby na svých profilech mluvili o účtu Louise a rozšířili její profil mezi jejich fanoušky,“ řekl Xiberras.
Pár hodin po odhalení pravé tváře účtu Louise Delage zaznamenala Addict Aide pětkrát vyšší návštěvnost na svém webu než obvykle. Tento zajímavý postup k šíření povědomí o závislostí na alkoholu vygeneroval více než 140 článků celosvětově a video nasbíralo více než půl milionu zhlédnutí s nulovými investicemi do médií. Doufejme, že lidem a hlavně mladistvým nejen ve Francii pomůže kampaň otevřít oči a uvědomit si, kde je hranice mezi rozumným množstvím alkoholu a závislostí.
Zdroj:Adweek