Konečně! Mannequin Challenge, která má smysl

2. 12. 2016 | Petr Michl
Belgická organizace ALS Liga dala aktuálnímu trendu sociálních médií opět význam. Podívejte se na Ice Bucket Challenge bez kýble.



Mnoho lidí bere Mannequin Challenge jen jako hloupost pro pobavení. Belgická organizace ALS Liga ale trendu sociálních médií dala opět význam.

Zkratka ALS v názvu odkazuje na amyotrofickou laterální sklerózu, neurodegenerativní onemocnění mozku způsobující degeneraci a ztrátu mozkových a spinálních motoneuronů, tj. buněk centrální nervové soustavy, které ovládají vůlí ovlivnitelné svalové pohyby. Ti, co jí trpí, se stávají postupně vězni ve vlastním těle. V současné chvíli jí trpí například Stephen Hawking, bývalý fotbalista FK Viktoria Plzeň Marián Čišovský a podlehl jí bývalý český premiér Stanislav Gross. A ano, jde o to onemocnění spojené s Ice Bucket Challenge. V létě 2014 se lidé polévali vodou, upozorňovali tím na existenci ALS a vyzývali k darování finančních prostředků k výzkumu její léčby.

Každý trend sociálních médií má ale svou dobu trvanlivosti a u Ice Bucket Challenge skončila zhruba před rokem a půl. #MannequinChallenge je od té doby asi nejsilnějším trendem, který donutil masově lidi vstát od počítače a něco natočit. To vše ale bylo zatím dobré tak pro lajky v sociálních médií. ALS Liga se proto rozhodla obsadit do Mannequin Challenge výzkumníky, kteří se snaží bojovat proti tomuto onemocnění v laboratořích, a dát této výzvě skutečný smysl.

 

„V posledních týdnech bylo těžké nevšimnout si všech Mannequin Challenges v našich feedech. Některé byly obdivuhodné a zábavné. Inspirovalo nás to také k vytvoření výzvy, ale dojemné se silným poselstvím,“ uvedl pro Adweek kreativec z agentury Publicis Brussels, Marc Richard Vander Heyden.

A toto poselství je de facto stejné jako u Ice Bucket Challenge „Účelem videa je přimět lidi zamyslet se nad nemocí a ukázat jim, jaký má dopad na lidské tělo, zároveň je také povzbudit k daru, aby pomohli skutečným výzkumníkům  z videa nalézt lék, který doufejme nabídne pacientům s ALS naději na dožití," dodal.

Mimochodem ALS Association zahájila i Ice Bucket Challenge pro rok 2016,  viralita této výzvy ovšem nemá zdaleka takový dosah jako ta z roku 2014.  Ohnutí nového aktuálního trendu pro dobrou věc je tak jenom vítáno. Obzvláště když se v něčem pro upozornění na ALS hodí mnohem více. Připodobnění, že lidé s ALS zažívají Mannequin Challenge každý den, totiž až mrazivě sedí. 

Kam dál?



Zmrznout jako figurína ve výloze obchodu je jeden z nejžhavějších trendů sociálních médií. Zjistěte, jak vznikl, kam až se dostal a kdo z něj nejvíc těží v našem článku Příběh Mannequin Challenge začal u puberťáků na střední škole a skončil až v Bílém domě.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: