Konečně! Mannequin Challenge, která má smysl
Mnoho lidí bere Mannequin Challenge jen jako hloupost pro pobavení. Belgická organizace ALS Liga ale trendu sociálních médií dala opět význam.
Zkratka ALS v názvu odkazuje na amyotrofickou laterální sklerózu, neurodegenerativní onemocnění mozku způsobující degeneraci a ztrátu mozkových a spinálních motoneuronů, tj. buněk centrální nervové soustavy, které ovládají vůlí ovlivnitelné svalové pohyby. Ti, co jí trpí, se stávají postupně vězni ve vlastním těle. V současné chvíli jí trpí například Stephen Hawking, bývalý fotbalista FK Viktoria Plzeň Marián Čišovský a podlehl jí bývalý český premiér Stanislav Gross. A ano, jde o to onemocnění spojené s Ice Bucket Challenge. V létě 2014 se lidé polévali vodou, upozorňovali tím na existenci ALS a vyzývali k darování finančních prostředků k výzkumu její léčby.
Každý trend sociálních médií má ale svou dobu trvanlivosti a u Ice Bucket Challenge skončila zhruba před rokem a půl. #MannequinChallenge je od té doby asi nejsilnějším trendem, který donutil masově lidi vstát od počítače a něco natočit. To vše ale bylo zatím dobré tak pro lajky v sociálních médií. ALS Liga se proto rozhodla obsadit do Mannequin Challenge výzkumníky, kteří se snaží bojovat proti tomuto onemocnění v laboratořích, a dát této výzvě skutečný smysl.
„V posledních týdnech bylo těžké nevšimnout si všech Mannequin Challenges v našich feedech. Některé byly obdivuhodné a zábavné. Inspirovalo nás to také k vytvoření výzvy, ale dojemné se silným poselstvím,“ uvedl pro Adweek kreativec z agentury Publicis Brussels, Marc Richard Vander Heyden.
A toto poselství je de facto stejné jako u Ice Bucket Challenge „Účelem videa je přimět lidi zamyslet se nad nemocí a ukázat jim, jaký má dopad na lidské tělo, zároveň je také povzbudit k daru, aby pomohli skutečným výzkumníkům z videa nalézt lék, který doufejme nabídne pacientům s ALS naději na dožití," dodal.
Mimochodem ALS Association zahájila i Ice Bucket Challenge pro rok 2016, viralita této výzvy ovšem nemá zdaleka takový dosah jako ta z roku 2014. Ohnutí nového aktuálního trendu pro dobrou věc je tak jenom vítáno. Obzvláště když se v něčem pro upozornění na ALS hodí mnohem více. Připodobnění, že lidé s ALS zažívají Mannequin Challenge každý den, totiž až mrazivě sedí.
Kam dál?
Zmrznout jako figurína ve výloze obchodu je jeden z nejžhavějších trendů sociálních médií. Zjistěte, jak vznikl, kam až se dostal a kdo z něj nejvíc těží v našem článku Příběh Mannequin Challenge začal u puberťáků na střední škole a skončil až v Bílém domě.