Která z herních značek utrácí v Česku za reklamu nejvíce

23. 8. 2021 | Petr Michl
Dle měření Ad Intel má reklamu za nejvyšší cenu Super Mario. Na českém trhu se investuje hlavně do podpory osvědčených titulů a zavedených herních postav, ty nové dostávají jen malý zlomek rozpočtů.


Zdroj: Nintendo

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere sestavila v rámci svého měsíčního seriálu krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel přehled nejsilnějších inzerentů z řad firemních a produktových značek v segmentu herního softwaru v období leden–červen 2021. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

V českém prostoru se profilují dva silní inzerenti, Nintendo a Innogames.com, kteří v ceníkové ceně inzertního prostoru utíkají konkurenci. S 8,6 a 7,3 miliony Kč nicméně i tak nejde o nijak závratné částky, obzvláště s vědomím, že celosvětově má herní průmysl vydělávat více než ten filmový a nelze ho vnímat jako okrajovou zábavu pro děti a dospívající.

Je to ovšem dané tím, že žebříček Ad Intel nezahrnuje inzerci na zahraničních herních platformách typu Steam nebo inzerci v zahraničních aplikacích, kde jsou právě herní reklamy velmi časté a mohou se dostat také před zrak českých uživatelů.

Z hlediska nejinzerovanějších titulů vede Forge of Empires od InnoGames se 7,3 miliony, o necelých 100 tisíc korun před Super Mario 3D World + Bowser’s Fury — inzerce 9 let staré strategické hry tak lehce převyšuje další z nesčetných verzí legendární plošinovky. Na dalších místech žebříčků se přes milion dostal již jen World of Warcraft SHADOWLANDS.



Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: