LinkedIn vydává sérii videí, které přibližují, jak funguje jeho algoritmus
LinkedIn nyní zaznamenává rekordní engagement uživatelů. Zdá se ale, že ve většině příspěvků dominují opakované informace z jiných platforem, spam, nejasné ankety a další nezajímavé příspěvky. Proto LinkedIn pracuje na zlepšení a zahájil novou iniciativu, která má zajistit větší transparentnost v boji proti těmto typům příspěvků a zlepšit spokojenost uživatelů na LinkedIn.
„V průběhu několika následujících týdnů budeme publikovat na blogu sérii příspěvků (s podtitulem) ,Mythbusting the Feed' o obsahu na platformě, které budou mít za cíl poskytnout větší přehled o tom, jak náš produkt funguje a řešit běžně rozšířené mylné představy a domněnky. Naším konečným cílem je přiblížit vám, jak o feedu přemýšlíme a jak věci fungují," vysvětluje LinkedIn ve svém blogu.
První dvě videa z této série jsou již online a šéf sekce vývoje společnosti LinkedIn Sabry Tozin v nich vysvětluje, jaké konverzace jsou na LinkedIn vítány a co znamená být profesionální, pokud jde o obsah. Uživatele také zajímá, jak funguje algoritmus, personalizace, distribuce obsahu a jak Linkedin pracuje na odstraňování problémů. Těmto tématům se budou věnovat další díly série v následujících týdnech.
Měli byste tedy stejné informace, které sdílíte na Facebooku, zveřejňovat také na LinkedIn, kde budou vaším publikem profesionálové? Ve většině případů pravděpodobně ne, ale jak vysvětluje Sabry Tozin ve druhém videu, existuje určité prolínání, které je přijatelné a je v souladu s účelem použití sítě LinkedIn.
To je sice zajímavá informace, uživatelé ale ve skutečnosti chtějí od LinkedIn spíše vědět, co se na platformě bude více prosazovat a co bude pravděpodobně penalizováno. LinkedIn o tom neposkytuje příliš informací, ale již dříve poznamenal, že:
- Do hodnocení obsahu se počítá, jak dlouho uživatel stráví prohlížením příspěvku nebo odkazu započítává. Jde o tzv „dwell time”.
- Příspěvky na LinkedIn s dvojnásobným řádkováním textu, kdysi uživatel musí post rozkliknout, aby se mu zobrazilo celé sdělení, jsou nyní penalizovány menším dosahem.
- Příspěvky, které výslovně žádají nebo vyzývají uživatele, aby se zapojili prostřednictvím lajků nebo reakcí, budou mít menší dosah.
- LinkedIn nyní podniká kroky k omezení množství anket, které uživatelé vidí ve feedu.
Pokud tedy chcete zlepšit výkonnost svého obsahu na síti LinkedIn, pravděpodobně byste se měli od těchto prvků držet dál a zaměřit se na tvorbu relevantních, poutavých příspěvků, které odpovídají vašemu cílovému publiku. To samozřejmě nezabrání některým lidem, aby znovu sdíleli virální příspěvky z jiných aplikací, jako prostředku k nalákání levného zapojení.
LinkedIn doufá, že díky této nové iniciativě lidem ukáže, co vnímá on sám, jeho algoritmy a zejména jeho uživatelé, jako užitečný obsah.
Zdroj: Social Media Today, LinkedIn