Mailchimp sází na to, že chcete zasílat od značek i SMS

12. 1. 2021 | Petr Michl
Mailchimp patří mezi nejpoužívanější mailingové systémy. Nákup startupu Chatitive mu dává příležitost rozšířit své funkce i o možnost oslovit zákazníky napřímo s pomocí SMS.


Zdroj: Chatitive

Nová akvizice poskytovatele mailingových řešení Mailchimp značí, že e-mailová komunikace mu je málo. Oznámil, že koupil společnost Chatitive z amerického Seattlu vytvářející nástroje pro zasílání SMS pro účely marketingu či zákaznické podpory.

CEO Mailchimpu, Ben Chestnut, přitom oznámil, že SMS podpora Chatitive bude integrována v rámci měsíců i přímo do nabídky placené verze Mailchimpu. Vidí tuto formu komunikace jako více přímou než mailing a také jako skvělou příležitost pro e-commerce prodeje.

SMS může být pro mnoho uživatelů poměrně otravná, jiní — obzvláště pak mladší uživatelé — ji ale přijímají lépe, prostě jen jako jiný druh textovky, kterých jim skrze chatovací aplikace a sociální média dojde za den nemalé množství.

Chatitive umožňuje posílat SMS zákazníkům individuálně nebo cílit na určitou skupinu příjemců. Využití může najít při propagaci produktů, slev, ale i jen pro informační servis zákazníkovi například při objednávce. Nemusí jít nutně o jednosměrnou komunikaci a platforma nabízí také přehled přijatých odpovědí. Cílem je podobně jako v konverzacích s chatboty obsloužit potenciálního zákazníků a například mu nabídnout link k dokončení transakce.

Nabídku jeho možností si můžete prohlédnout níže. Dá se předpokládat, že Mailchimp si posvítí na bod integrace s dalšími marketingovými řešeními. Rozhodně by nebyl první organizací, která nakupuje startup s cílem využít technologii a tým jeho tvůrců, pak vše integrovat do své nabídky služeb a původní startup ukončit. Zatím Mailchimp ovšem uvádí, že značka Chatitive bude v počátku fungovat. Tým startupu, včetně CEO Andyho Hollenbecka, ovšem přechází pod jeho křídla. 


Zdroj: Chatitive

„Mělo by to být dost stručné, krátké a respektující čas lidí,“ uvedl o formátu SMS Chestnut. Mailchimp hodlá pochopitelně doporučovat vhodnou formu komunikace pro různé typy zpráv. Zároveň bude vyžadovat, aby lidé posílali SMS jen uživatelům, od kterých k tomu mají souhlas.

Uvidíme, jak to bude s intergrací rozesílky SMS v českém prostředí. Od Mailchimpu, který je i u nás velmi populární, jde nicméně o chytrou akvizici, jež zajímavě rozšiřuje možnosti jeho mailingového nástroje.


Zdroje: Mailchimp, Fast Company, Chatitive

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články: