Meta zasahuje proti zavádějícím názvům a popiskům videí
Každý chce svými popisky nalákat co nejvíce sledujících. Některé taktiky ale mohou být pro uživatele spíše obtěžující. Společnost Meta tyto taktiky nazývá u videí „Watchbait" a dle níní zahrnuje zatajování klíčových informací, senzacechtivý obsah nebo klamání diváků o skutečné povaze videa.
„Tyto taktiky lze použít v jakékoliv části příspěvku nebo videa, včetně textu, miniatury nebo jeho obsahu. V konečném důsledku se používají k nalákání nebo přimění lidí ke sledování celého videa,” uvádí Meta.
Uživatelé vyjadřují negativní postoj k těmto taktikám a často se cítí zklamáni a podvedeni. Dávají přednost jasně napsaným titulkům, kde název a text (popisek), miniatura i obsah videa odpovídají očekávání a ukazují relevantní informace. Meta k tomu dodává:
„Vzhledem k preferencím uživatelů a nápadné povaze videí používáme systém, který detekuje watchbait komplexně v rámci celého video příspěvku a v případě jeho detekce snižuje jeho distribuci. Videa, která jsou považována za watchbait, nemusí být divákům doporučována nebo mohou mít omezené hodnocení. A opakované zveřejňování watchbaitů může vést dokonce ke snížení celkové distribuce dané stránky.”
Jak se vyhnout zveřejňování watchbaitů?
Společnost Meta uvedla několik příkladů toho, co bude nyní v názvech a popisech videí označovat jako watchbait:
- Zamlčování - vynechání klíčových informací s cílem vzbudit v uživatelích zvědavost, která je naláká ke zhlédnutí celého videa, aby pochopili všechny souvislosti.
- Senzacechtivost - používání přehánění a extrémních výrazů, které mají uživatele přimět ke sledování videa.
- Zavádějící - vytváření zavádějících očekávání nebo klamání diváků.
Příklady watchbaitů
Společnost Meta uvedla několik příkladů, co bude nyní v názvech a popiscích videí označovat jako watchbait. Je to například titulek:
- Jeho reakce byla k nezaplacení!!
- TOHLE JE TEN NEJHORŠÍ ZPŮSOB, JAK SE PROBUDIT!!!
- A pak jeho přítelkyně udělala tohle!!!
Stejně obtěžující jsou pro uživatele i popisky videí, které naznačují, že se ve videu něco děje, i když se to ve skutečnosti neděje. To může být například:
- Neuvěříte, co se stalo!
- Nebudete věřit, co se stane s těmito košíčky pro hostesky.
- Prodavač ponižuje nebohou ženu. Neuvěříte, co se stane dál
Jak je ale bohužel vidět u počtu zhlédnutí těchto videí, takový přístup opravdu funguje.
Bude zajímavé sledovat, jak se Meta dokáže prosadit a jak přísný její nový detekční proces vlastně je. Sliby o zatočení s clickbaitem totiž slýcháme od Facebooku už mnoho let Každopádně je pro tvůrce videí důležité si tento nový zásah uvědomit a vědět, jak hrát podle pravidel, aby se vyhnuli případnému trestu.
Zdroje: Social Media Today, Meta