Mezi uživateli není zájem zviditelnit příspěvek na Facebooku za peníze
Facebook úspěšně zvyšuje svůj příjem z reklamy. Za dalšími vydělanými penězi tentokrát stojí Sponsored Stories v mobilní verzi. Na základě výzkumu společnosti Sterne Agee mezi 750 americkými uživateli Facebooku vyšlo také najevo, že nově testovaný nástroj Promoted Posts pro uživatele naopak příliš velký úspěch nesklidil.
Sponsored Stories se chovají jako klasické příspěvky a většina (77 %) dotázaných uvedla, že si žádných reklam v svém news feedu vůbec nevšimla. To je pro Facebook dobrá zpráva, protože je to přesně ten cíl, kterého chtěl dosáhnout. Ale Promoted Posts pro uživatele respondenty nijak nenalákal. Pouze 16 % uvedlo, že by bylo ochotno za peníze propagovat na Facebooku vlastní příspěvky.
Když se společnost Sterne Agee ptala na počet reklam, polovina respondentů odpověděla, že si myslí, že počet reklam, které na Facebooku vidí, vzrostl. Naopak si příliš nevšimli toho, že by pro ně reklamní sdělení byla více relevantní. Vyšší relevanci zaznamenalo u reklam jen 17 % dotázaných, 22 % se naopak domnívalo, že se jim zobrazují méně relevantní reklamy.
Facebook v poslední době pracuje i na svém ne příliš dokonalém vyhledávání a uvažuje se o tom, že by mohl mít Facebook i vlastní internetový vyhledavač. Na to respondenti reagovali kladně. Ochotně by jej vyzkoušela téměř polovina (47 %) dotázaných.
Uživatelé navštěvují Facebook většinou víckrát denně a užívají k tomu různých zařízení. O tom, že je mobilní Facebook na vzestupu, přesvědčují i získaní čísla. Přes 60 % dotázaných navštíví Facebook přes mobilní telefon alespoň jednou denně. Zhruba stejné množství (63 %) respondentů navšíví Facebook každý den i z klasického počítače.
Zdroj: www.allfacebook.com