Microsoft upozorňuje dívky na vynálezkyně. Chce je inspirovat ke studiu technických oborů
Vyjmenujte z paměti 5 vynálezců! Pravděpodobně vás napadají jména jako Thomas Edison, Leonardo Da Vinci, Otto Wichterle, Nikola Tesla nebo Viktor Kaplan. Zkuste ale vyjmenovat vynálezkyně. Je to najednou o dost těžší, že?
Tápaly i dívky ve věku 7 až 15 let ve videu Microsoftu vydaném 8. března u příležitosti Mezinárodní dne žen. To je součástí kampaně „Make What's Next“. Jedna z dívek ve videu prohlásí: „Ve škole je to vždy o mužských vynálezcích, zrovna jsem si to uvědomila.“ Má přitom pravdu, přestože, jak podotýká video, „not everything is man made". Za velkou řadou vynálezů stojí také ženy.
„Je mnoho úžasných věcí, které byly vytvořeny ženami. Pokud budete studovat STEM (souhrnné anglosaské označení pro Science, Technology, Engineering, Math, tedy vědu, technologie, inženýrství a matematiku – pozn. red.) , můžete dokázat cokoliv. Chceme, aby dívky věděly, že mohou dosáhnout čehokoliv,“ uvedla pro Adweek Susan Youngová, creative director za kampaní stojící skupiny McCann Worldgroup. Význačné vynálezkyně jsou pak ukázány v samostatných videích.
Můžete se tak dozvědět o Yvonne Brillové, která přispěla k rozvoji tryskových motorů u raket mířících do vesmíru.
Nebo o vynálezkyni cirkulárky Tabitě Babbittové.
Ve spojitosti s moderními technologiemi nemůžeme zapomenout ani na vynálezkyni prvního počítačového algoritmu Adu Lovelace.
Ano, není jich málo. A jejich zviditelnění je jakousi kontra akcí k jejich častému přehlížení ve vzdělávacích osnovách. Zároveň se touto kampaní Microsoft snaží navýšit počet dívek, které budou mít zájem o práci v hich-tech oborech. V dnešní době prý tvoří ženy jen 10 % z pracujících na výkonných pozicích v 150 nejlepších firmách v Silicon Valley. Microsoft se nespokojuje s pouhým upozorněním na problém. Na MakeWhatsNext.com budou k nalezení programy a vzdělávací zdroje, které mohou pomoci studentům ponořit se více to technických oborů.
Kampaň, která na tento program upozorňuje, se objeví v 35 zemích v TV, na YouTube a v sociálních médiích. Její cíl překračuje pouhé informování o vzdělávacích aktivitách Microsoftu. Primárně slouží jako inspirace, díky které si dívky uvědomí, že i ony mohou změnit svět. Ať se o tom tolik nemluví, velká řada žen před nimi to totiž dokázala. Tzv. „women empowerement“ trend začíná být čím dál silnější i v marketingu. Ne, že bychom měli například něco proti oceňované propagaci vložek Always #LikeAGirl, ale tato aktivita Microsoftu nám přijde jako dosud nejlepší kampaň tohoto druhu.