Nechcete adoptovat dítě z USA? Dle aktuální PSA kampaně jim bude lépe než v zemi, kde děti umírají nejvíce na střelná zranění
Nezisková organizace Change the Ref se snaží změnit pravidla pro držení zbraní v USA a má za sebou celou řádku skvělých kampaní. Ta aktuální pracuje s jednoduchou logikou: když nedokážeme uchránit děti od střelby doma v USA, možná to zvládnou lidé v jiných státech lépe.
I proto je mimo její online podoby můžete vidět v dalších reklamních formátech (včetně těch venkovních) v Paříži, Lisabonu, Madridu, Torontu, Vancouveru a Londýně. Reklamy se obrací na cizince s tím, aby „zvážili adopci amerického dítěte a vzali ho s sebou zpět do bezpečí."
Není to trochu moc dramatické? Pochopitelně ano, ale tato výzva nestojí zcela „na vodě“. Smutnou skutečností je, že v USA je nejčastější příčinou úmrtí dítěte zastřelení. S tímto faktem pak pro velmi silný spot stačí pomalu jen doplnit tváře dětí, které se bohužel dospělosti nedožijí.
Manuel a Patricia Oliver ztratili své dítě, syna Joaquina, který byl jednou ze 17 obětí střelby na střední škole ve městě Parkland Na Floridě. Poté založili organizaci Change the Ref, aby podobnou bolest jako oni nemuseli zažívat další rodiče. Už u zrodu stála agentura Leo Burnett, která se podílela na velkém množství z dnes již slavných kampaní organizace. Na té aktuální nicméně pracovaly agentury Atlantic New York a také Stream and Tough Guy (SaTG) z Lisabonu.
Oliverovi uvedli v tiskové zprávě:
„Po šesti letech proseb, požadavků a návrhů možností, jak minimalizovat násilí páchané střelnými zbraněmi v naší zemi, jsme vyčerpali všechny subjekty, které by mohly pomoci. Země se stala odporně lhostejnou vůči absurdní realitě nevinných lidí, kteří jsou postřeleni, protože skupina politiků se rozhodla prodat své duše zbrojnímu průmyslu. Dnes žádáme o mezinárodní pozornost s hlavním záměrem odhalit korupční systém, který oslavuje zbraně nad všechno ostatní."
Níže můžete vidět jeden z plakátů lákajících na adopci amerických dětí v Paříži.
Kam dál?
Bývalý prezident Národní střelecké asociace (zkratka NRA), David Keene, myslel, že pronáší cvičný proslov k prázdné scéně připravené k oslavě maturantů. Ve skutečnosti mluvil ke třem tisícům prázdných bílých židlí, na které absolventi nikdy neusednou, protože byli zastřeleni ve škole. Podívejte se na nejslavnější kampaň organizace Change the Ref nazvanou Ztracená třída (The Lost Class).