Neštovicová pyžámka se stala úspěšnou aprílovou osvětou. Vyvolala i zájem krajské hygienické správy

7. 4. 2017 | redakce
Nabídka fiktivní půjčky pyžam dětí, které právě prodělaly plané neštovice, rodičům, kteří chtěli preventivně vyvolat nemoc u svého dosud zdravého dítěte, napálila zákazníky Lékarna.cz, jejího ředitele a dokonce i zaměstance krajské hygienické stanice.

Lékárna.cz s hrdostí oznamuje otevření půjčovny neštovicových pyžámek. Informaci o novince dostali zákazníci největší internetové lékárny e-mailem první dubnovou sobotu.

Z obchodního hlediska šlo o úspěšnou akci. Potíž je, že někteří zákazníci si vůbec neuvědomili, že v sobotu bylo prvního dubna. Pochopitelně šlo o apríl,“ vysvětluje Karel Klodner, ředitel Lékárny.cz.

Zdroj: Lekarna.cz


Newsletter s aprílovou nabídkou odešel většině zákazníků e-shopu. Výsledky kampaně jsou velmi slušné: nabídku si přečetlo 19 300 potenciálních zákazníků a 30,7 % dokonce prokliklo na web. „Ačkoli nešlo o vážně míněnou nabídku, pět zákazníků dokonce projevilo skutečný zájem o využití služby,“ dodává šéf lékárny Karel Klodner.

Zjednodušeně: služba měla spočívat v půjčování pyžam dětí, které právě prodělaly plané neštovice, rodičům, kteří chtěli preventivně vyvolat nemoc u svého dosud zdravého dítěte. Celá nabídka byla na webu popsána velmi precizně i s působivými vizuály smyšlených produktů.


Zdroj: Lekarna.cz

Napálili jsme i majitele Lékárny.cz Vladimíra Finsterle, který v reakci na newsletter okamžitě napsal: ‚Konzultovali jsme službu s vakcinologem nebo infekcionistou?‘,“ prozrazuje ředitel e-shopu Karel Klodner. „Kontaktovala nás také Krajská hygienická správa s dotazem, zda jde o apríl,“ dodává.

Drtivá většina zákazníků však pochopila, že šlo o aprílový žert, vyplývá z reakcí na sociálních sítích i došlých e-mailů.

Zákazníci, kteří odeslali objednávku fiktivního produktu, obratem dostali automatickou zprávu, která je informovala nejenom o tom, že se jedná o vtip, ale také jim poskytla rady, co dělat s pyžamem v případě, že jejich dítě skutečně onemocnělo neštovicemi a také doporučila preventivní očkování u dosud nenakažených dětí.

„Omlouváme se, pokud jsme někoho uvedli v omyl, ale domníváme se, že aprílový žert ve skutečnosti atraktivním způsobem přispěl ke zdravotnické osvětě,“ uzavírá případovou studii ředitel Lékárny.cz Karel Klodner.

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: