Netradiční propagace: Hráč rugby a největší letadlo světa soupeří ve sprintu na 100 metrů

13. 8. 2013 | Petr Michl

Většinu lidí dnes nijak zvlášť nevzrušují už ani lety do vesmíru. Upozornit na rozšíření letecké flotily tak může být pro aerolinku v této době velmi složité. V British Airways se proto snažili pojmout propagaci jejich nového přírůstku v podobě největšího letadla světa pro přepravu cestujících, Airbusu A380, poněkud netradičně.   V kampani pro podporu superjumba angažovali národní rugbyový tým Jihoafrické republiky. Výběr zmíněného týmu má zároveň propagovat i novou linku Airbusu A380 v barvách British Airways, která bude od 12. února 2014 létat do Johannesburgu. Kromě klasické imageové kampaně uspořádala společnost závod na 100 metrů, v němž se s letadlem střetl hráč hvězdného jihoafrického rugbyového týmu, Bryan Habana.  Vějičkou pro bulvární média pak byla angažování modelky Georgia May Jagger, která klání odstartovala. Ano, jedná se o dceru frontmana skupiny Rolling Stones, Micka Jaggera.

To hlavní se ovšem odehrálo až po odmávnutí jihoafrickou vlajkou. Bryan Habana měl zpočátku lepší start. Rozhýbat stroj o rozměrech 24 metrů na výšku, 73 metrů na délku a vážící přes 36 tun nejde střelhbitě. V závěru se ovšem mohutná síla přeci jenom projevila - jestli to stačilo na první místo po 100 metrech se musíte ale podívat sami. Bryan Habana k průběhu závodu poznamenal poznamenal: „Bylo to drsné srovnání sil stroje a člověka. V podstatě v naprosto nepostřehnutelném okamžiku se letadlo dostane na maximální zrychlení a vzlétne. Ten moment je tak krátký, že si jej musíte několikrát přehrát..."  Skvěle natočené video se líbilo i divákům. Za necelé dva týdny má více než 1,5 milionu diváků.

Skvělý střih, mnoho kamer snímajících akci a podezřele napínavý průběh často velmi netradičních klání. To vše je recept, který se dostal do reklamy i díky motoristické show BBC, Top Gear. V případě angažování Bryana Habana šlo vlastně o sázku najisto. Slavný hráč v minulosti proslul svým závodem s gepardem, který se uskutečnil na podporu kampaně proti vyhynutí tohoto vzácného zvířecího druhu.

Netradiční závod se vyskytl i v českém marketingu díky místní pobočce T-Mobile. V závodě o co nejrychlejší doručení 8 GB dat mezi Mladou Boleslaví a Libercem proti sobě stáli Ferrari F430, holub Bedřich a mobilní internet od T-Mobile. Skvělou produkci i nápad poněkud znehodnocuje to, že přenos 8 GB je s FUPem u tarifů českých operátorů poněkud sci-fi. Zřetelné množství reakcí na Youtube se proto neslo v duchu vyjádření potěšení nad videem doplněné plivnutím na mobilního operátora.

 

Tip redakce: Chcete vidět více kampaní se stejným zdrojem inspirace? Přečtěte si článek Top Gear jako inspirace nejen pro marketing automobilek.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: