Nike postavilo hřiště na oslavu Cristiana Ronalda na jeho domovské Madeiře
Cristiano Ronaldo je jednoznačně nejslavnější rodák k Portugalsku náležícího ostrova Madeira. Je tu po něm pojmenované letiště. A nyní se navíc nachází ve městě Funchal v místech, kde vyrůstal, i hřiště renovované značkou Nike na jeho počest.
Hřiště pro malý fotbal obehnané pletivem vypadá i díky vyvýšené poloze vůči ostatním budovám v okolí jako skutečný svatostánek. Zároveň je ale jasné, že se hodí spíše pro fotbálek dětí, co si chtějí jen tak zahrát třeba ve formátu 2 na 2 nebo 3 na 3, ne k profesionálním utkáním.
Odkaz na Ronalda pak není vyveden jen nápisem CR7 ve středu, ale také na tyčích branek. Na nich je 15 výjevů od portugalského umělce AkaCorleone, na nichž jsou zobrazena místa, která ho formovala, jeho slavné okamžiky kariéry a ocenění, jež neustále sbírá.
V tiskové zprávě Nike Ronaldu motivuje:
„Vždycky jsem snil o tom, že budu fotbalistou. Ať už chcete v životě dosáhnout čehokoli, je důležité si stanovit cíle, abyste měli na čem pracovat. I když jde o malé cíle, jejich splnění vám dodá velké soustředění a pocit úspěchu."
K otevření hřiště vytvořila agentura Wieden + Kennedy Amsterdam také krátký film, který Cristiana Ronalda oslavuje.
A aby těch oslav nebylo málo, Nike přišla i s novým pamětním modelem kopaček nazvaných CR110. Připomínají Ronaldův světový rekord 110 gólů vstřelených v mezinárodních utkáních. Jejich exkluzivitu podtrhuje to, že jich bude vytvořeno jen 110 párů, které skončí na nohách vybraných fotbalových nadějí ze zemí, kde „CR7“ působil — tedy v Portugalsku, Británii, Španělsku a Itálii.
Pro Ronalda musí být podobné hřiště něčím lichotivým a skutečně povedeným. To se bohužel nepodaří pokaždé. Když dali mezinárodnímu letišti v Madeiře před 4 lety jeho jméno, byla v letištní budově zároveň odhalena jeho busta, která připomíná spíše akt pomsty než zasloužený tribut.
That meant to be @Cristiano ? Looks more like big @NiallQuinn22 to me! ???????? pic.twitter.com/bMucNTt1xV
Nike výjimečná hřiště umí. V Chicagu na něj přeměnili kostel
Kostely fungovaly vždy jako útočiště, byly místem prostým násilí. Tuto myšlenku využila značka Nike při svém projektu na záchranu kostela v Chicagu, přetvořila ho ovšem ve svatostánek basketbalu.