Nová vizuální identita Pepsi se už objevuje i v českých obchodech

10. 4. 2024 | Petr Michl
Pepsi změnila logo po necelých 15 letech. Nejde přitom cestou čistého minimalismu a nebojí se podívat více než 80 lez nazpět na dobu svého prvního uvedení loga s „Pepsi glóbem“. Nyní se redesign propisuje konečně i na zboží v českých regálech.

Před rokem si Pepsi nadělila ke 125. výročí změnu vizuální identity. Ta se nyní začíná propisovat i na lahve a plechovky v regálech českých obchodů.

A nejen tam, claimu značky „Chuť zažít víc“ a hashtag #THIRSTYFORMORE bude k vidění také v aktuální kampani v řadě reklamních formátů, včetně nápadité venkovní reklamy. V tunelu pražského metra z Dejvické na Bořislavku se rozsvítí černomodrý vizuál s claimem „Nový design, stále skvělá chuť“. Po celém přestupu mezi linkami A a C ve stanici Muzeum pak bude Pepsi upozorňovat na to samé výrazným polepem. Už nyní můžete vídat v TV i online prostoru videoreklamu níže.  

Pepsi spojuje své kampaně tradičně s popkulturou a hudbou. „Chuť zažít víc vnášíme do všech oblastí kultury, v nichž se značka Pepsi angažuje. Od sportu přes hudbu, stravování až po zábavu a další,” říká Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR. Počítá proto se zapojením lokálních umělců a influencerů do kampaně. 

„Při tvorbě nového designu jsme si kladli otázku: jak vzít vše, co máme rádi na společnosti Pepsi a její minulosti, a vytvořit něco, co ji přesahuje?" rozvedl loni proces tvorby vzniku nové identity Mauro Porcini pro Dezeen a dodal, že pro ně bylo důležité, aby nová vizuální identita vytvořila něco aktuálního a nepopiratelně Pepsi

Další detaily popsal nyní Michal Šlechta:

„Proces redesignu začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století. Nové logo dostalo nový odvážný typ písma. Odráží sebevědomí značky a její neokázalý přístup.“

Průběh změn loga v historii značky si můžete prohlédnout níže. Je patrné, že dosavadní logo bylo více minimalistické. To aktuální nepřebírá historický font, ale jeho nová podoba má v sobě jistý retro nádech. Zároveň má ale i vysokou čitelnost, která se hodí nejen v offline světě, ale zejména napříč různými digitálními kanály. 

 

Rebrand zachovává „glób Pepsi“, který je pro značku typický už od 50. let minulého století. Navrací ale vertikální podobu vlny i logotyp vepsaný do jeho prostřední bílé části. Jeho černá barva s podkladem silně kontrastuje, přičemž to má odkazovat nejen na „Pepsi Zero Sugar“, ale i na novou recepturu klasické Pepsi, která by měla obsahovat o 57 % méně cukru než stávající verze. Změna názvu méně kalorického verze nápoje s umělými sladidly z původní „Pepsi Max“ má více zdůrazňovat odlišnost od hlavní Pepsi. Pepsi Zero Sugar bude nově dostupná také s příchutěmi Mango a Limeta. 

Výroba Pepsi v Česku

Výroba  Pepsi probíhá v České republice už 30 let. Již od roku 1994 se Pepsi vyrábí v Praze-Hloubětíně, kde se nachází hlavní závod společnosti Mattoni 1873, která je zodpovědná za výrobu a distribuci Pepsi v ČR od roku 2018. V roce 2022 se výroba Pepsi rozšířila i do Kyselky u Karlových Varů. Tam Mattoni 1873 spustila moderní plechovkovou linku, která umožňuje plnit nápoje do více než 10 druhů balení. Díky tomuto rozšíření se roční produkce Pepsi v ČR vyšplhala na skoro 300 milionů balení.

Česká republika tak hraje důležitou roli v zásobování Pepsi nejen na domácím trhu, ale i na Slovensku a v Maďarsku. Export se realizuje z velké části po železnici, která je ekologicky šetrnější a efektivnější alternativou k silniční dopravě. V roce 2023 bylo ze skladu v Hostivaři, který je napojen vlečkou na železniční stanici Hostivař, do železniční stanice Kecskemét v Maďarsku přepraveno 48 vlaků s 62 928 paletami Pepsi, čímž se ušetřilo 2 247 jízd kamionů.

Níže můžete vidět vizuály uvedené při představení redesignu, které zahrnují i verzi Pepsi Diet a příchuť Wild Cherry, jež na českém trhu nebudou distribuovány. 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: