Organické vyhledávání tvoří 53 % celkové návštěvnosti webů
SEO platforma BrightEdge zjistila, že webovou návštěvnost tvoří z 53 % organické vyhledávání. Toto číslo je o to zajímavější, že se v posledních letech setkáváme s trendem nulových prokliků, tzv. zero-click searches.
Zmíněná studie vychází z dat sesbíraných z několika tisíc domén a desítek miliard webových návštěv. Mimo jiné uvádí, že návštěvnost díky organickému vyhledávání v posledních letech mírně narůstá. Zatímco v roce 2014 tvořila 51 %, nyní se jedná o 53 % veškerého webového trafficu. Tento nárůst je pravděpodobně i důsledek úprav, které průběžně dělá Google ve snaze předkládat uživatelům relevantní výsledky vyhledávání.
Získaná data byla rozdělena dle oblasti podnikání a například u B2B sektoru byly organické návštěvy vyšší než u většiny oborů.
Sociální sítě si v tomto průzkumu nevedly příliš dobře. Podle získaných dat přináší návštěvnost průměrně pouze ve výši 5 %. Největší úspěch dosahují v oblasti „Média a zábava”, kde zajišťují návštěvnost ve výši 8 %.
V posledních letech je kladen velký důraz na sociální sítě. Nicméně marketéři si musí uvědomit, že pokud jim jde o zvýšení návštěvnosti svého webu, tak tudy cesta nevede. Naopak je potřeba klást důraz na efektivní SEO, které bude přinášet organickou návštěvnost, a také PPC kampaně. Protože právě ty tvoří druhou největší skupinu návštěvnosti.
Zdroje: Search Engine Land, BrightEdge
Tip redakce:
Vyhledávání na Googlu dosáhlo nového milníku a firmy by se měly připravit na trend, kdy uživatelé neklikají na výsledky vyhledávání ani na reklamy. Přečtěte si o tom více v článku Více než 50 % uživatelů při vyhledání na Googlu neklikne na žádný odkaz.