PIAF 2012 ovládli Brazilci a Němci, Češi mají největší počet cen
V počtu předních příček připomínala mezinárodní reklamní soutěž PIAF tak trochu poslední fáze světového šampionátu ve fotbalu. Hodně vpředu byli Němci a Brazilci se čtyřmi zlatými. Neztratili se ovšem ani čeští reprezentanti s devíti cenami – v národním vyjádření nejvíce na festivalu a třikrát více než v minulém roce.
Německá agentura Serviceplan pak dosáhla i na hlavní cenu Grand Prix soutěže za hudební nástroj z kostiček LEGO hrající "hymnu" Hvězdných válek v kampani LEGO Builders of Sound. 20 tisíc kostiček z adekvátní edice populární stavebnice tvořilo obří válec, který dával při otáčení impuls klávesám, tak aby hrály nejznámější melodii zmíněného filmu. Celá akce se konala u příležitosti uvedení Star Wars ve 3D. Projekt byl navíc skvěle propojen s microsite a možností koupě tematických LEGO stavebnic. Nejvíce geeky hudební nástroj všech dob dokonale posloužil svému účelu a nyní se může stát exponátem nějakého muzea.
Zlato v kategorii Zapojení publika vyhráli Šmoulové, respektive kampaň agentury Bungalow25 propagující 3D film s populárními postavičkami. Ve Španělsku je 1500 obcí plných bílých domů, aktem k přilákání médií pak bylo pochopitelně přetvoření jedné z nich na šmoulí vesnici včetně přemalování omítek domů namodro. To vyvolenou byl Júzcar, horský zapadákov nedaleko Malagy, který se měl za chvíli proslavit po celém Španělsku. Přebarvení bylo svěřeno 12 místním obyvatelům (do té chvíli nezaměstnaným) a modrého nátěru nebyl ušetřen ani kostel či hřbitov. Dosud ospalé městečko vzala útokem média a posléze si ho přijelo prohlédnout více než 80 000 turistů. Cena mediálního prostoru, který byl akci poskytnut, byla odhadnuta jen ve Španělsku na 6 milionů Euro, celosvětově pak na 19 milionů.
Bezkonkurenčně nejvíce cen získala brazilská agentura AlmapBBDO (celých osm), zlato se blýskalo dokonce čtyřikrát. V prvních dvou případech to bylo v kategorii Vyprávění příběhu za reklamní spoty pro Volkswagen.
V kampani nazvané Překladatel byla dokonale představena parkovací funkce, která umístí auto do správné pozice doslova bez doteku volantu.
Druhé zlato pak patřilo spotům, které v méně než polovině klasické 30 sekundového reklamy vysvětlily pomocí psaní SMS, jak je důležité používat originální díly Volkswagen.
Třetí zlatá za Kreativní branding oslavovala Case Havaianas Identity – barevnou kampaň, jež pomohla z gumových bot typu „žabky“ udělat první brazilskou globální značku.
Čtvrté nejvyšší ocenění patřilo kategorii Nejlepší reklama na pivo.
Redakci se nicméně více zamlouvá „střízlivá“ a zároveň stříbrná kampaň Heinekenu, v které pivovar dělá to, co by nikdo nečekal: rozdává lidem láhve s vodou (obrandované logem Heineken). Úsvit si totiž vychutnají jen ti, co pili střídmě, ostatně přesně pro ty vybudoval Heineken také posezení v místech na několika světových lokacích.
Česká OgilvyInteractive získala zlato v kategorii Bleskový zásah za šíření povědomí o projektu www.darujspravne.cz. Lidem, kteří na festivalu United Islands darovali na charitu „pouličním vyběračům“ 20 korun, byla dána krabička, kde na ně čekala jiná „dvacka“ s papírkem sdělujícím, že si mají dát pozor, komu na charitu přispívají – jako řešení byla nabídnuta více zmíněná stránka, která agreguje velké množství nadací a charit a umožňuje jim bezpečně přispět online.
Jako nejzábavnější se jevila kampaň slovenského radia Kiss (bronz v kategorii Vyprávění příběhu), kdy jsou texty popových hvězd jako Lady Gaga či Rihanna vznosně přednášeny na způsob „chvilky nedělní poezie“ se závěrečným claimem: „Bez hudby to není ono“. Dojem snad jen kazí, že se jedná o doslovné převzetí amerického nápadu.
Zlato za Kreativní využití technologií patřilo kampani McSundae Melt. Využití plakátů a citylightů k propagaci hry s největším fastfoodovým řětězcem. Po sejmutí QR kódu měli lidé jen určitý čas k tomu, aby doběhli do nejbližšího McDonaldu. Kdo to stihl, dostal zmrzlinu. V tomto případě tedy netála s postupujícím časem jenom ceno, ale i šance na její získání.
Kompletní přehled cen si prohlédněte níže v tabulce.
Kategorie
|
Kampaň
|
Ocenění
|
Země
|
Značka
|
Zadavatel
|
Agentura
|
Audience engagement
|
LEGO Builders of Infinity
|
bronz
|
Německo
|
LEGO
|
LEGO GmbH
|
Serviceplan
|
Audience engagement
|
Share with those who needs
|
bronz
|
Brazílie
|
Casa do Zezinho
|
Casa do Zezinho
|
AlmapBBDO
|
Audience engagement
|
Budweiser Ice Hockey
|
bronz
|
Česko
|
Budvar
|
Budějovický Budvar n.p.
|
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
|
Audience engagement
|
Angry Birds Live
|
silver
|
Europe
|
Deutsche Telekom
|
Deutsche Telekom
|
Saatchi & Saatchi EMEA
|
Audience engagement
|
Money Machine
|
silver
|
Brasil
|
Peixe Urbano
|
Peixe Urbano
|
AlmapBBDO
|
Creative use of technologies
|
Christmas Surprise with Mariah Carey
|
bronz
|
Europe
|
Deutsche Telekom
|
Deutsche Telekom
|
Saatchi & Saatchi EMEA
|
Creative use of technologies
|
Kooperativa navigation
|
bronz
|
Czech Republic
|
Kooperativa
|
Kooperativa
|
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
|
Creative use of technologies
|
The Anti-Drug Timeline
|
silver
|
Israel
|
israel anti-drug authority
|
israel anti-drug authority
|
Mccann Digital israel
|
Creative use of technologies
|
Der Solar-Jahresbericht
|
gold
|
Germany
|
Austria Solar - Verein zur Förderung der thermischen Solarenergie
|
Austria Solar - Verein zur Förderung der thermischen Solarenergie
|
Serviceplan Campaign 3 GmbH
|
Creative use of technologies
|
McSundae Melt
|
gold
|
Germany
|
McDonald's
|
McDonald's Germany
|
Razorfish GmbH
|
Creative use of traditional advertising formats
|
THE AXE EFFECT PROJECT
|
gold
|
Turkey
|
AXE
|
UNILEVER
|
LOWE ISTANBUL
|
Creating the media
|
The smurf village
|
bronz
|
Spain
|
Sony Pictures Releasing
|
Sony Pictures Releasing
|
Bungalow25
|
Creating the media
|
Kooperativa navigation
|
bronz
|
Czech Republic
|
Kooperativa
|
Kooperativa
|
Kaspen/Jung von Matt, a.s.
|
Creating the media
|
Sky Fussball Oper
|
silver
|
Germany
|
Sky/Serviceplan
|
SERVICEPLAN Gruppe für innovative Kommunikation GmbH & Co. KG
|
SERVICEPLAN Gruppe für innovative Kommunikation GmbH & Co. KG
|
Creating the media
|
Theatre Commercial
|
silver
|
Slovakia
|
Limited edition of credit card by Tatra banka
|
Tatra banka
|
MADE BY VACULIK
|
Brilliant execution
|
Billboard Typography Full Case
|
bronz
|
Brasil
|
Billboard Magazine
|
Billboard Brasil
|
AlmapBBDO
|
Brilliant execution
|
Vader
|
silver
|
Canada
|
Star wars identities
|
Lucasfilms, X3 Productions
|
Bleublancrouge
|
Brilliant execution
|
LEGO Builders of Sound
|
gold
|
Germany
|
LEGO
|
LEGO GmbH
|
serviceplan
|
Creative Branding
|
Heineken Reach The Sunrise
|
gold
|
Italy
|
Heineken
|
Heineken International
|
Publicis Italy
|
Creative Branding
|
Case Havaianas Identity
|
gold
|
Brasil
|
Havaianas
|
Sao Paulo Alpargatas
|
AlmapBBDO
|
Creative sales &sales support
|
LEGO Builders of Sound
|
gold
|
Germany
|
LEGO
|
LEGO GmbH
|
serviceplan
|
Creative sales &sales support
|
McSundae Melt
|
silver
|
Germany
|
McDonald's
|
McDonald's Germany
|
Razorfish GmbH
|
Creative sales &sales support
|
you´ll pay with your own blood
|
bronz
|
Slovakia
|
The Plot movie
|
Last Frame productions s.r.o.
|
CORE 4
|
The game
|
Kiss Radio - Lady Gaga/Umbrella/Good night
|
bronz
|
Slovakia
|
Kiss Radio
|
Kiss Radio
|
JANDL Bratislava
|
The game
|
Cursormeeting
|
silver
|
Hungary
|
Milka
|
KRAFT
|
HPS
|
The game
|
Typography
|
bronz
|
Brasil
|
Billboard Magazine
|
Billboard Brasil
|
AlmapBBDO
|
The game
|
THE AXE EFFECT PROJECT
|
gold
|
Turkey
|
AXE
|
UNILEVER
|
LOWE ISTANBUL
|
Media engagement
|
The smurf village
|
gold
|
Spain
|
Sony Pictures Releasing
|
Sony Pictures Releasing Spain
|
Bungalow25
|
Storytelling
|
I Love/ Son/ It´s not you/ Boss
|
gold
|
Brasil
|
Volkswagen Original Parts
|
Volkswagen
|
AlmapBBDO
|
Storytelling
|
Translator
|
gold
|
Brasil
|
Tiguan
|
Volkswagen
|
AlmapBBDO
|
Storytelling
|
Wittness
|
bronz
|
Czech Republic
|
ProSichr
|
Wüstenrot
|
Scholz & Friends Praha
|
Storytelling
|
Pop-up Nightmare
|
bronz
|
Lithuania
|
Pasaka Cinema Theatre
|
Pasaka Cinema Theatre
|
LOVE Agency
|
Storytelling
|
The Sunrise
|
bronz
|
Italy
|
Heineken
|
Heineken
|
Publicis Italy
|
Storytelling
|
Christmas with T-Mobile_ Touch screen
|
bronz
|
Czech Republic
|
T-Mobile Czech republic a. s.
|
T-Mobile Czech republic a. s.
|
Saatchi & Saatchi
|
Storytelling
|
The Cub
|
silver
|
Sweden
|
Betsafe.com
|
Magnus Alebo
|
Family Business
|
Flash impact
|
Bike Accident
|
bronz
|
Czech Republic
|
Betadine
|
Egis Pharma Betadine
|
Y&R Group
|
Flash impact
|
Sleeping Bags Beach/Forest/Mountain
|
bronz
|
Czech Republic
|
Coleman
|
Coleman
|
Y&R Group
|
Flash impact
|
Daruj správně / Give properly
|
gold
|
Czech Republic
|
www.darujspravne.cz
|
Fórum dárců
|
OgilvyInteractive
|
Flash impact
|
WHEEL CHAIR
|
bronz
|
Czech Republic
|
Cesty k lidem
|
Globus
|
WM Communication Prague
|
Flash impact
|
Gladiator
|
bronz
|
Hungary
|
Budapest Short Film Festival
|
Budapest Short Film Festival
|
Ogilvy Group Hungary
|
Best Beer Ad
|
Open your world
|
silver
|
Germany
|
Heineken
|
Heineken
|
Bernstein Werbeagentur
|
Best Beer Ad
|
The never ending Ad
|
gold
|
Brasil
|
Antarctica
|
AMBEV
|
AlmapBBDO
|
Best Beer Ad
|
The Sunrise
|
bronz
|
Italy
|
Heineken
|
Heineken
|
Publicis Italy
|
Best Beer Ad
|
The Pilsner Compass
|
bronz
|
Slovakia
|
Pilsner Urquell
|
Pivovary Topvar a.s.
|
TRIAD Advertising
|
State as an advertiser
|
Your Moment Is Waiting 1/2/3
|
bronz
|
India
|
Kerala Tourism
|
Department of Tourism, Government of Kerala, India
|
Stark Communications Pvt. Ltd.
|