Plastelína není jen pro děti. Ukazuje to za pomoci svých 948 plechovek značka Play-Doh
Všechny děti si přejí být dospělými a všichni dospělí touží po tom být zase dětmi. Život dospěláka je skvělý ve spoustě věcí, ale řekněme si upřímně – kam zmizel hravý svět plný fantazie a neomezených možností? Asi se ztratil mezi hromadou složenek a daňových přiznání. Díky značce Play-Doh máme nyní jedinečnou šanci ho zase najít.
Tato patrně nejznámější americká firma na výrobu plastelíny, si ke svým 60 narozeninám nadělila jedinečnou reklamní kampaň s názvem „In the World of Play-Doh“, na které se podílí agentura DBB Paris. Projekt využívá svou vlastní plastelínu k tomu, aby nám ukázal, že nikdy nejsme dost staří ani dospělí na to si hrát a že můžeme změnit svět kolem nás, když to budeme chtít.
Finální výsledek díky hravosti a barevnosti hraje na představivost malých dětí, a pro dospělé zpracovává neobyčejně nápaditým způsobem závažné světové problémy, jako je rasová nesnášenlivost, ničení životního prostředí či téma technologických inovací. Každá reklama tedy hovoří jak k dětem, tak k dospělým.
„The World of Play-Doh je myšlenka, kterou jsme měli v hlavách už dlouho,“ řekl pro AdFreak senior copywriter agentury DPP Jean-François Bouchet. „Napsal jsem několik sloganů a každý z nich popisuje jeden aspekt tohoto světa řízený imaginací a kladnými hodnotami,“ pokračuje. Spolu s výtvarným ředitelem Emmanuelem Corteau chtěli vytvořit něco autentického, co by se dalo považovat za DNA samotné značky. Rozhodli se proto celou reklamu vlastnoručně vyrobit. A z čeho jiného než z plastelíny!
Návrhy reklamy byly nejdříve pečlivě načrtnuty a vybarveny, potom přišla na řadu skupina „dospělých dětí“, která vzala do rukou plastelínu. Obrázky včetně typografie a loga, vše je ručně dělané a žertovnou formou nám dospělým ukazuje, že stále existuje možnost, že by skutečný svět mohl být tvárný stejně jako plastelína.
I když máme před sebou ještě dlouhou cestu, než pro nás budou transplantace hlavy méně děsivou představou.
Tvůrci na kampani pracovali dohromady 10 měsíců a spotřebovalo se na ni celkem 948 balení plastelíny. Z těch bylo vytvořeno 71 postav, 15 stromů a přesně 25 483 stébel trávy. Celému týmu se o stéblech prý i zdálo, výroba jednoho stromu jim zabrala dva až tři dny práce, nemluvě o tom, kolikrát je museli upravovat a předělávat, než vše vypadalo podle jejich představ.
„Spadla jsem do obří plechovky Play-Doh a trvalo mi 10 měsíců, než se mi podařilo z ní vylézt,“ vtipkovala Art Directorka Natacha Olive.
„Doufám, že lidé, kteří uvidí naši práci, budou cítit stejnou vášeň jako my. Pro nás je to trochu jako přivést k životu dětský sen. Bylo to dobrodružství, na kterém jsme společně pracovali ,“ dodává Courteu.
„The World of Play-Doh je důkazem, že pokud nezapomenete snít, budou se dít krásné věci,“ říká výkonný kreativní ředitel Alexander Kalchev. „Doufáme, že svět bude v následujících letech vypadat alespoň trochu více takhle; to záleží na nás a na tom, co učíme naše děti.“
Společnost uvedla, že do kampaně budou v blízké době začleněny i online komponenty. Ty by měly přijít na řadu v září. Bouchet uvedl, že prozatím se stavbou svého světa zdaleka neskončili. Máme se tedy nejspíš ještě na co těšit.
Tip redakce:
Lidé v Play-Doh si rádi hrají a pro marketéry je tahle zábava i pracovní náplní. Vidět to je i na YouTube kanále značky. Podívejte se na videonávody odhalující, co všechno se dá z plastelíny vytvořit:
Může to být třeba dort:
Nebo také krab:
S plastelínou si nehrají jen v Play-Doh. Kreativní v její propagaci umí být i její prodejci. Ti vytvořili vlastní video, ve kterém ukazují, co vše můžete s plastelínou dělat díky jejich malé továrničce. Video má v současné době více než 9 milionů zhlédnutí.
Zdroje: adweek.com, playdoh.hashbro.com