Polsko spouští v ČR kampaň „Made in Poland"
Zboží z málokteré země získalo v posledních letech v Česku tak negativní reputaci jako to z Polska. Může za to především série skandálů spojená s dovozem nekvalitních potravin. Toto téma lidi evidentně zajímá. Když zadáte do vyhledávacího políčka na Googlu termín „nekvalitní", v nápovědě se na čtvrté pozici objeví „nekvalitní potraviny z Polska". Věc se projevila i na vládní úrovni. Ministr zemědělství Miroslav Toman v srpnu prohlásil, že při dalším výskytu nových problémů s polskými potravinami bude požadovat od EU jejich částečný zákaz vývozu do Česka. Nehledě na to, že například nábytkem od našich severních sousedů je vybavena velká část českých domácností (ano, i švédská kvalita z IKEA je často z Polska), se nedůvěra ve vše polské rozšířila i do dalších produktových kategorií.
I proto Polsko, respektive polské ministerstvo hospodářství, spouští kampaň „Made in Poland". Kampaň v České republice zahrnuje reklamu v tisku, na internetu, venkovní reklamu a PR aktivity. Cílem této aktivity je zlepšení vnímání Polska, ideálně na úroveň důvěryhodného a moderního obchodního partnera. „Chceme ukázat světu, že naše země má vlastní zajímavé vývozní speciality, a polské firmy mohou úspěšně spolupracovat se zahraničními partnery," objasnila náměstkyně ministra hospodářství Ilona Antoniszyn-Klik a dodala: „Předpokládáme, že informace o polských značkách se prostřednictvím kampaně rozšíří mezi zahraničními investory a ukáže přednosti výrobků našeho hospodářství."
V ČR budou propagovány polské vývozní speciality v oboru biotechnologického
a farmaceutického průmyslu, výroby dveří a oken, stavebnictví a obranného průmyslu. V rámci kampaně bude zpracována zpráva pod názvem: „Polské firmy a výrobky ", v níž bude uvedena makroekonomická situace polského hospodářství i podrobný popis jednotlivých oborů. Kampaň nemá zlepšit polskou pověst pouze v Česku. Bude současně probíhat také v Německu a na Ukrajině. V příštím roce se rozšíří do Ruska a Číny.
Jaký máte názor na polské výrobky vy a myslíte, že se necháte přesvědčit reklamní a PR kampaní?