Reklama na hru Call of Duty. Válečný fotograf pořizuje scény přímo mezi výbuchy
Přemýšleli jste někdy, jak ve válečných videohrách vznikají realistické záběry animovaných scén plné výbuchů a kouře? Díky spotu společnosti Activision můžeme konečně nahlédnout do této zatraceně náročné práce. Seznamte se s Randallem Higginsem, jehož úkolem je právě takové scény natáčet.
Jde samozřejmě o fiktivní povolání. Ale proč ne, jsme přece ve světě videoher, který je svazován pouze limity počítačové grafiky a dobrých nápadů. A když se vžijeme do Randallovy situace, musíme mu prostě začít fandit. Fotograf smrtících zásahů neboli KillCameraman je práce natolik adrenalinová, že všichni představitelé adrenalinových sportů jsou proti němu Spícími Růženkami. Randall visí za podvozek helikoptéry s teleobjektivem, s fotografickou helmou na hlavě si na motorce razí cestu oblaky šrapnelů a kulek, skáče do bitevních scén jako kombinace Tarzana a Ramba – tenhle chlapík to prostě umí.
Nápad zvolit takto šílený koncept pro marketingovou kampaň nového datadisku Call of Duty: Advanced Warfare Havoc, vychází podle tvůrců přímo z atmosféry samotného dílu této hry. Její název je Havoc - tedy v překladu zmatek - a přesně v tomto duchu se to ve hře jen hemží exo zombíky, vražednými klauny, je plná sněhových lavin nebo laserů. „I've seen a lot of shit, but I ain't never seen shit like this,“ komentuje to ve videu Randall.
„Přemýšleli jsme o tom jak ztvárnit pocit obklopení bláznivostí a jeden z našich lidí přišel na myšlenku připodobnění k nebezpečným pracovním podmínkám. A to jsme považovali za legrační a v dobrém přitroublý koncept kampaně," popsali pro portál Fast Company kreativní ředitelé za spotem stojící agentury 72andSunny, Josh Fell a Rey Andrade, jak vznikla postava Randalla Higginse. Ta v sobě spojuje arogantního válečného fotografa a adrenalinového závisláka, kterého prostě musíte mít rádi. Je to zkrátka frajer.
Animované záběry bitevních scén jsou staré téměř jako počítačové hry samy. Oživit je tím, že je ukážou fanouškům ve zcela jiném světle, a to ještě s pořádným macho chlapíkem uprostřed záběru, byl od tvůrců brilantní tah. Skvělé nápady se cení, takže se video stalo od uvedení na začátku minulého týdne hitem. Na YouTube již zaznamenalo 1,75 milionu zhlédnutí. Podle Todda Harveye z Activisionu si mohli v rámci kampaně dovolit více šíleného humoru také proto, že se jedná o hru pro více hráčů. Hry pro jednoho hráče naopak vyžadují spíše vážnější a epičtější tón propagace. „Slovo, které lidé používají nejvíce při popisu své zkušenosti s Call of duty je „legrace“. Je proto důležité, aby náš marketing byl tak zábavný a plný představivosti, jako hra samotná,“ vysvětluje Harvey.
Zdroj: Fastcocreate