Reklama týdne: Liquid Death přináší metal, babičky a ledový čaj

3. 3. 2023 | Petr Michl
Je ledový čaj energy drinkem pro babičky? Ve spotu od Liquid Death po něm řádí jako posedlé ďáblem.

 

Tomu říkáme vstup do nové kategorie ve velkém stylu. Značka Liquid Death dokázala se svým bizarním marketingem udělat pro teenagery dostatečně lit a trendy i pití vody. Nyní místo H20 začíná stáčet do plechovek také ledový čaj a úvodní kampaň mohla být jen těžko bláznivější.

Jejími hlavními postavami jsou totiž babičky řádící jak posedlé ďáblem. Hrají heavy metal, grindují zábradlí na skateboardu, driftují se sporťákem, zápasí v MMA kleci a skutečně nechcete vědět, z čeho pouští rachejtle.

Produktovým argumentem je to, že každá plechovka má jen 30 kalorií a obsahuje i agáve a 30mg kofeinu. Na trh vstupuje se třemi příchutěmi pojmenovanými dvojsmyslně Grim Leafer, Armless Palmer a Rest In Peach.

Hlavní komunikační linkou je opět ulítlost, celkové vyznění je vtipné, strašidelné a cringe zároveň.  Při snaze oslovit mladší cílovou skupinu nicméně vychází z pop-kultury pro lidi ve věku 40+. „Vyrostli jsme na Monty Python a Jackass, takže není divu, že jsme vzdali hold některým z našich hrdinů," uvedl pro Muse kreativní ředitel Liquid Death, Andy Pearson, a dodal:

Čaj je tu s námi už tisíce let. Ve skutečnosti ho většina lidí pravděpodobně vnímá jako něco, co pijí jejich babičky. S tou trochou kofeinu je to skoro jako původní energetický nápoj. Ironií je, že většina čajů, které jsou dnes na trhu, je plná kofeinu a cukru. Jako společnost vyrábějící zdravé nápoje jsme se rozhodli vyrobit zabijácký ledový čaj, který by neobsahoval všechny nezdravé sajrajty — něco, co by pravděpodobně schválila i vaše babička."

Za výběrem hlavních hrdinek je tedy i hlubší myšlenka.

Divoké důchodkyně nabízejí nezvyklou a bizarní podívanou, kterou si zapamatujete. Obzvláště když na jejich maskách (nošených mladšími kaskadéry s méně odvápněnými kostmi, pozn. red.) dělal takový profík jako Tony Gardner, který stojí i za vzhledem hororové panenky Chucky nebo helem hudební dvojice Daft Punk. Režie se ujal Jeff Tremaine, někdejší spoluautor letitého hitu MTV Jackass, který se také vyznačoval zběsilou akcí a často nepochopitelnou (sebe)destrukcí „jen tak z hecu“.

Tímto scénářem se Liquid Death paradoxně rozkročuje napříč generacemi a do nezvyklých rolí staví „bábušky“ i v jiných situacích. Už před měsícem se stala ambasadorkou značky Dorothea Taylor, která je ve hře na bicí na skutečně seniorní úrovni.

Dodejme navíc, že metalové dílo „Greatest Hates“ vydala značka v roce 2020 a jde o zhudebnění jejich „hate mailu“, tedy vzkazů od lidí, co je nenávidí.

Právě díky svému vyhrocenému a svéráznému marketingu je Liquid Death silně polarizující značkou, která má nejen zavilé odpůrce, ale také nadšené fanoušky. A pak masu mezi nimi, která brand díky jeho hlasitému humbuku všude, kam vkročí, vnímá. I díky tomu Liquid Death dokázal přežít v silně saturované kategorii balené vody a nyní se vydává do beze strachu do další. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: